Dela sidan:

Sedam starten 2010 har Nordic PA levererat starka siffror och haft en årlig vinstmarginal på mellan 30 och 40 procent. Byrån lyckades dessutom behålla lönsamheten även 2018 då många politiska processer stannade av i samband med regeringskrisen.

Nu plockar man in ytterligare två tunga namn på rådgivarsidan.

Henry Sténson är en av Sveriges främsta pr-konsulter och har de senaste åren varit kommunikationsdirektör på Volvo Group. Tidigare i karriären har han varit kommunikationsdirektör på Ericsson, SAS, Volvo Cars och Saab Aircraft samt varit partner på Brunswick Group. Han har även en bakgrund inom moderaterna.

Lars-Olof Pettersson är grundare av pr-byrån Rådhusgruppen City och har över 20 års erfarenhet från områden som opinionsbildning, organisationsutveckling och arbetsmarknadsfrågor. Han har även jobbat som politiskt sakkunnig för Socialdemokraterna på Statsrådsberedningen.

– Henry och Lars-Olof personifierar vår arbetsmetod att förena djupa insikter om politiskt beslutsfattande med god förståelse för olika branschers specifika förutsättningar. De bidrar till att vi ytterligare kan förstärka vår förmåga att ge välgrundade råd och genomföra välkalibrerade kommunikationsaktiviteter, säger Helena Dyrssen, vd på Nordic PA, i ett pressmeddelande.



Dela sidan: