Dela sidan:

Den fristående mobiloperatören Telness har specialiserat sig på telefonlösningar för småföretag, en nisch där man tror sig kunna konkurrera med jättarna Telenor, Telia, Tele2 och Tre. Företaget har backats med totalt 35 miljoner kronor i riskkapitalt och profilerat sig som ett företag med kvinnor på de flesta av de ledande positionerna.

Nu hämtar man in Siri Melin som ny marknadschef. Siri Melin (tidigare Andersson) har tidigare jobbat med kommunikation, pr och marknadsföring på bolag som FundedByMe, Several och nu senast på Telia Carrier.

– Vi är mycket glada att kunna hälsa Siri välkommen till teamet, säger Martina Klingvall, VD på Telness. Vi växer i stadig takt och märker att vi på riktigt förändrar de förväntningar marknaden har kring vad en mobiloperatör kan och borde vara. Nu är det dags att ta nästa steg mot målet att bygga världens bästa bolag och en del i det är en satsning på vårt marknadsteam. Siri kommer in som en nyckelperson i organisationen gällande varumärke, kommunikation och marknadsföring vi ser fram emot att fortsatt utveckla Telness och förändra branschen till det bättre tillsammans med henne, avslutar Martina.

– Jag föll framför allt för internkulturen på Telness. Det är inte bara en arbetsplats och en mobiloperatör mängden utan ett gäng människor med stora ambitioner, ett ändlöst engagemang och en sällan skådad genomförandekraft. Det behövs om man ska bli den absolut bästa operatören för företagsmarknaden. Och det ska vi, säger Siri Melin i ett pressmeddelande.



Dela sidan: