Dela sidan:

Amerikanska Dominos är världens största pizzakedja. För två år sedan öppnade man sina första restauranger i Sverige. Kedjan har främst gjort sig kända för snabb hemkörning och internationellt är det därigenom som majoriteten av försäljningen sker.

Kedjan har hittills etablerat sig i södra Sverige men har aviserat planer på att ta sig norrut. Kommunikationschefen Mats Åstrand har tidigare berättat för Dagens Media att planen är att på några år öppna upp cirka 100 restauranger.

Internationellt har Dominos precis som många andra snabbmatskedjor gjort sig kända för en relativt skruvad kommunikation.

– Vårt utrymme för kommunikation är stort. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som ger länderna stort utrymme att agera utifrån vad som funkar i landet, berättade Mats Åstrand häromåret för Dagens Media.

Nu står det klart att Perfect Fools blir Dominos huvudbyrå på den svenska marknaden.

– Det är såklart en drömkund för oss, ett väletablerat globalt varumärke som aldrig har tvekat inför att prova nya grepp. Nu ska de ska etablera sig på den svenska marknaden, så det passar ju oss perfekt, säger Ann Ystén, VD på Perfect Fools, i ett pressmeddelande.



Dela sidan: