Dela sidan:

Under sin tid som chef för konsumentintäkter och analys på LRF Media har Mikael Bergh bland annat startat upp lotteriet Landlotten. Tidigare i karriären har han jobbat med prenumererade produkter på bland annat Svenska Dagbladet och Talentum Media (numera Alma Talent).

Nu tar han över som marknads- och försäljningschef på Novamedia, operatörsbolaget bakom Svenska Postkodlotteriet.

– Att få vara med på resan att fortsätta utveckla ett av Sveriges största lotterier var
något jag inte kunde motstå. För mig är det viktigt att arbeta med ett bolag som arbetar med ett tydligt "varför". Postkodlotteriet, som genererar pengar till viktiga ideella organisationer, har verkligen det, säger Mikael Bergh i ett pressmeddelande.

Mikael Bergh kommer att tillträda på sin nya position i december.

– Jag är både stolt och glad över att Mikael Bergh ansluter till Postkodlotteriet. Jag ser fram emot att vi alla tillsammans ska kunna bidra med än mer medel till de ideella organisationernas viktiga arbete, säger Novamedia Sveriges vd Anders Årbrandt.



Dela sidan: