Dela sidan:

Ikväll möter det svenska herrlandslaget Färöarna i det pågående EM-kvalet. Skulle landslaget lyckas ta sig till mästerskapet vore det en enorm boost för Adidas på den svenska marknaden.

Nu väljer Adidas att inleda ett samarbete med M&C Saatchi gällande just EM 2020. Byrån kommer att bistå Adidas under lanseringen av landslagets dräkter och med olika aktiveringar inför och under mästerskapet.

– Vi har letat efter en engagerad partner som tillsammans med oss kan ta ett helhetsgrepp om Euro 2020. Vi fastnade direkt för M&C Saatchis tänk kring värdefull kommunikation, och har imponerats av den prestigelösa kreativa och strategiska kraft de har visat upp genom upphandlingen, men inte minst deras lyhördhet och hur snabbt de tagit till sig varumärket adidas känsla. Med stort fotbollsintresse och ett spännande team med flera intressanta kompetenser, känns det som att vi fått en perfekt partner, säger Qaroline Nähl, Nordic Brand Communications Manager – Football på adidas Nordic i ett pressmeddelande.

Tidigare hade Adidas ett samarbete med Edelman Deportivo, en byrå som sedan hösten 2018 lagt ned sin verksamhet i Sverige. Nyligen valde även Adidas marknadschef Emma Stjärnlöf att lämna bolaget för att bli vd på Röhnisch.

– Detta är det största hedersuppdrag du kan få inom fotboll. Vi ser otroligt mycket fram emot att skapa nyskapande och brutalt enkel kommunikation som verkligen gör skillnad tillsammans med teamet på adidas. Det är helt klart en drömkund för oss, säger Klara Eide, strategiansvarig på M&C Saatchi, i ett pressmeddelande.

Uppdraget inleds omgående.



Dela sidan: