Dela sidan:

I maj 2018 lanserade Lidl sitt nya kommunikationskoncept "Allt annat är olidligt" som tagits fram under ledning av marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman tillsammans med nya byråpartnern Volt. Målsättningen med konceptet var att förändra uppfattningen om Lidl, genom att sluta se Lidl som en ”lågpriskedja” och istället som ett fullvärdigt alternativ till konkurrenterna.

LÄS MER: "Därför vill Bella Goldman göra Lidl rättvisa"

Nu utvecklar Lidl sitt koncept med en kampanj där man hyllar sina kunder, under temat "Tillsammans gör vi Sverige mindre olidlig". 

– Varje dag får vi bevis på att vi har tusentals lojala kunder som har fattat grejen med Lidl, de har upptäckt att det går att köpa mat av hög kvalitet till bra priser. Vi vill därför tacka och hylla dem i första delen av vår nya kampanj. Framöver kommer vi få se mer av våra kunder, de som upptäckt det andra har missat, säger Bella Goldman i ett pressmeddelande. 

Precis som i den senaste reklamfilmen figurerar karaktären Roger även i den nya. I filmen bjuder Roger in sina grannar och vänner att smaka på Lidls sortiment. Roger spelas av Fredrik Lexfors, som enligt Lidl även i verkligheten är en trogen kund.

Den nya kampanjen kommer tas ut i såväl tv, radio, print, webb som sociala medier.
Bakom kampanjen står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMWGolin som tillsammans under Lidls ledning säkerställt en integrerad kampanj.



Dela sidan: