Dela sidan:

I somras tillträdde Marika Baltscheffsky som ny marknadsdirektör på nätapoteket MEDS. Hennes första drag verkar ha varit att försöka stärka MEDS position som en utmanare på apoteksmarknaden.

I dag lanseras nämligen en minst sagt iögonfallande kampanj med varumärkets ambassadör Måns Zelmerlöw i centrum. I den smått bissarra filmen syns den tidigare Melodifestivalenvinnaren dansa i regnet, kramas med får och inte minst – rida naken på en häst.

– Och det är ändå många scener som inte kom med! säger Marika Baltscheffsky till Resumé. Skämt åsido har vi gjort en film som driver med alltifrån Måns kärlek till MEDS till olika reklamklyschor. Vi är en utmanare i branschen och vill sprida lite glädje med vår kommunikation.

Sedan MEDS i morse la upp filmen på Youtube har den setts över 30 000 gånger. Enligt Marika Baltscheffsky kom många av idéerna till kampanjen från Måns Zelmerlöw själv. Filmerna kommer visas i TV och i nedklippta versioner som riktas mot olika målgrupper.

Bakom kampanjen står Good Enough Media.

– Vi har jobbat med att ta fram kreativt kreativt material som på ett effektivt sätt kan gå att återanvända i alla typer av kanaler. Jag ser exempelvis att låtens refräng kommer vara med oss för en lång tid framöver.

I eftermiddag kommer MEDS även göra en takeover på Stureplan där man kommer visa filmen i sin helhet.

– Det har varit ganska mycket anonym apoteksreklam och vi vill göra någonting nytt. Vi vill att det ska vara härligt att köpa produkter som förbättrar ens hälsa och den härligheten vill vi visa även i vår reklam, säger Marika Baltscheffsky.

Måns Zelmerlöw är sedan tidigare investerare i MEDS.



Dela sidan: