Dela sidan:

Podtaxibolaget Bzzt finns sedan ett par år tillbaka i Stockholms innerstad. Bolaget har i två rundor fyllt på kassan med riskkapital men har fortfarande haft bekymmer med intäkterna.

Bzzt implementering av programmatiskt bokningsbara takskyltar gör att annonsören kan anpassa sitt budskap beroende på vad klockan är eller var taxin befinner sig. Enligt Breakit räknade bolaget tidigare i år med att reklamytorna skulle dra in cirka 400 000 kronor i veckan givet att annonsutrymmet var fullbokat.

Tekniken har tagits fram i samarbete med programmaticaktören Platform161.

– Idag är utomhusreklam mycket mer än bara statiskt tapetserade tavlor, och vi letar alltid efter de innovativa lösningarna och platserna. Först blev ytorna dynamiska, nu kommer på sätt och vis hela skyltar bli dynamiska, vilket öppnar upp för fler kreativa reklamlösningar, säger Carl Liverstam, Nordenchef på Platform161.

– Våra eldrivna podtaxibilar kör i de kapitalstarka delarna av Stockholm och når ut direkt till storstadsmänniskorna. Oavsett vad eller var man väljer att visa upp sin reklam, tar man ett dessutom ett ställningstagande för miljön, säger Zacharias Ahlberg, sälj- och marknadschef på Bzzt.



Dela sidan: