Dela sidan:

Idag släpps Bonnier News satsning på employer branding "I 40 timmar finns förändring".
Kampanjen bygger enligt Bonnier New på kärnan i arbetsgivarvarumärket: att man som
medarbetare gör skillnad genom att bidra till journalistik som når och berör många. 

Med kampanjen vill Bonnier News förmedla sin framtidsvision om att driva tekniken framåt och leda branschens digitala förändringsresa. För att lyckas behöver man attrahera talanger som delar mediehusets värderingar. 

"I 40 timmar finns förändring" är skapad för Bonnier News HR och bakom står Bonnier News Brand Studio, som i samarbete med elever från Forsbergs Skola tagit fram idén. Resultatet går nu att se på olika platser i Stockholm.

– Själva samarbetet med Forsbergs i sig är employer branding för oss. Det är jätteroligt att samarbeta med framtidens kreatörer. Det är dem vi vill närma oss och det är precis så vi vill jobba som co-lab agency, säger Ronnie Johansson, creative director på Bonnier News Brand Studio, i ett pressmeddelande.  

Det var under ett projekt som Ronnie Johansson höll i tillsammans med Stina Löving, frilanskreatör, som en grupp Forsbergselever tog fram idén "40 h" – med fokus på vilka möjligheter det finns i en arbetsvecka. Med detta som grund, utvecklade och producerade Bonnier News Brand Studios copywriter Matilda Olsén och art director Tony Svedin kampanjen "I 40 timmar finns förändring". Man landade i ett koncept där budskap och personligt tilltal förstärks genom placering och att man använt färger från respektive företag.

Arbetsgrupp Bonnier News:
Anna Lotsander, head of talent and development
Ronnie Johansson, creative director, Brand Studio
Matilda Olsén, copywriter, Brand Studio
Tony Svedin, art director, Brand Studio
Alice Engren, final art, Brand Studio
Sofia Sahlman, produktionsledare, Brand Studio
Christian Wirsén, client manager, Brand Studio

Arbetsgrupp Forsbergs Skola:
Estelle Graf
Madelen Möllard
Erik Nordström
Reine Wim
Victoria Mattson
Erik Sederowsky
Helena Lindström



Dela sidan: