Dela sidan:

Thomas Ogander har en lång erfarenhet inom event- och sponsorbranschen. Han började som eventmarknadschef på Fritidsresegruppen i mitten på 90-talet och drev sedan en egen byrå och konsultverksamhet. De senaste 12 åren har däremot jobbat i
tv-branschen där han som kanalchef för Viasat Motor var med och lanserade Viasats
sportkanaler och var chef för affärsutvecklingen av de första kommersiella tv-rättigheterna för Olympiska Spelen när MTG köpte dessa.

– Det är otroligt kul att vara tillbaks i eventbranschen och framför allt hos Ryska Posten
Event, en väletablerad och mycket kompetent byrå och inte minst med ett bemannings- och logistikerbjudande som är helt unikt i branschen, säger han i en kommentar.

Närmast kommer Thomas Ogander från rollen som chef för affärsutvecklingen och
talesman för sport- och medieutvecklingen på en digital marknad på HDR, Nordens
största TV produktionsbolag som bla. producerar Allsvenskan, Melodifestivalen och
Let's Dance. Han har även arbetat med affärsutveckling av kommersiella rättigheter för
Formel 1 och Formula One Management i London.

– Det som inspirerar mig mest i den fas vi nu går in i är att ta med mig mina erfarenheter
från Tv-branschen, allt från content och produktion till den digitala utvecklingen. Vår
omvärld är under konstant förändring där den digitala evolutionen styr våra liv och inte
minst våra upplevelser och konsumtionsbeteenden. Det är en spännande utveckling vi har framför oss och jag ser verkligen fram emot att utveckla byrån och göra den här resan tillsammans med hela gänget, säger Thomas Ogander. 



Dela sidan: