Dela sidan:

Valio är marknadsledande inom laktosfritt, sett till helår, och har med framgång breddat sitt sortiment med växtbaserade produkter. Utvidgningen av sortimentet innebär nya möjligheter och utmaningar för Valio som varumärke, som kommer att utforskas i ett strategiskt utvecklingsprojekt under hösten.

- Valio är ett spännande varumärke med stor potential på en marknad i förändring. Dessutom är många av Valios produkter överlägsna när det gäller smak. Ett superkul uppdrag helt enkelt, säger Henrik Stampe vd på Volt.
Volts första uppdrag är att hjälpa Valio med lanseringen av två nya produkter – en havrebaserad och glutenfri baristadryck och en laktosfri fruktyoghurt utan tillsatt socker – inom ramen för det befintliga kommunikationskonceptet: "Valio. Alltid ett gott val".

- Vi sökte en byrå med en god strategisk förmåga, kreativ höjd, bra struktur och tydligt arbetssätt. I letandet efter en sådan partner föll valet på Volt. Vi hoppas och tror att Volt och Valio blir en perfect match, säger Anette Björnlund, media och kommunikationschef på Valio.

Arbetsgrupp:

Volt

Copy: Johan Sundberg
Ad: Christian Jörgensen
Produktionsledare: Susanne Göthberg
Strateg: Henrik Stampe
Projektledare: Jenny Meckbach Sehlstedt

Valio
SVP marknad & kategori: Andreas Barolo
Media och kommunikationschef: Anette Björnlund
Projektledare marknadsföring: Anna Malmsten
Digital media: Christopher Axenhorn



Dela sidan: