Dela sidan:

Kampanjen är den största satsningen hittills från Bonava största kampanj hittills efter avknoppningen från NCC 2016.

– Att bygga ett varumärke från grunden har gett oss möjlighet att utmana den traditionella byggbranschen. Vi fokuserar på människan i allt vi tar oss för och kampanjen syftar till att lyfta fram gemenskapen ett grannskap kan medföra, något många söker idag. Vi gör detta genom vad vi kallar det tredje rummet. Det kan vara allt från att ha skogen runt hörnet till att vi bygger till exempel hobbyrum, växthus och takterasser som våra boende har tillgång till. säger Pontus Alkestig, group head of marketing i ett pressmeddelande. 

För en tid sedan presenterade Bonava "The Happy Neighborhood Report", en studie som omfattar åtta länder och kartlägger vad som krävs för att skapa lyckliga förhållanden mellan grannar. Insikterna i undersökningen ligger till grund för utformningen av  varumärkeskampanjen.

– Vi ville få människor att tänka kring hur man bor idag. Det är alldeles för stort fokus på hur många kvadrat man bor på när det intressanta borde vara vilken livskvalitet man får i sitt boende. Vi arbetar därför med frågan "Hur stort är ett hem?" för att få mottagaren att fundera på vad som är viktigt för dem, säger Fredrik Svensson, kundansvarig på Tillsammans i en kommentar.

Kampanjen lanseras på åtta marknader och gå i tv, bio, utomhus och digitala kanaler.


Arbetsgrupp

Reklambyrå: Tillsammans
Art director: Emil Oldberg och Anna Kask
Copywriter: Kristin Bergem
Produktionsledare: Anni Eckerman
Kundansvarig: Fredrik Svensson

Produktionsbolag: B-Reel
Regissör: Magnus Härdner
Producent: Anisa Dizindo

Ansvarig hos Bonava:
Group head of marketing : Pontus Alkestig
Brand Manager: Patricia Zini



Dela sidan: