Dela sidan:

I förra veckan rapporterade Resumé Insikt om den silly season som råder bland Sveriges marknadschefer. En marknadschef bland Sveriges 100 största annonsörer sitter som längst 3,2 år på sitt jobb jämfört med USA där siffran är 3,6 år.

Kartläggningen visade också att vissa
flera stora reklamköpare har marknadschef fyra gånger under fem år som Åhléns, Tele2 och Hemköp. 



Listan över nomineringarna till Sveriges Bästa Marknadschefer 2019 som presenterades i förra veckan som speglar utvecklingen.

Bland namnen på listan är nästan en av tre 31 av 106 marknadschefer nya i sina tjänster (29,2 procent. 

Här återfinns stora annonsörer som Telia (Gina Azaric tillträdde i höstas), Tele2 (Jonas Lundquist som blev marknadschef efter sammanslagningen med Com Hem) och Apoteket (Mikael Lenneryd).



Sveriges Bästa Marknadschefer utses under en galakväll på Berns i Stockholm den 17 oktober.


Här är de nominerade marknadscheferna som är nya på sina jobb sedan Sveriges Bästa Marknadschefer 2018




Anna Bergstedt, Apoteksgruppen
Annelie Söderberg, LloydsApotek
Annica Smith, Apollo (tidigare Carina Kinnman)
Daniel Schröder, Burger King
Gina Azaric, Telia
Gustav Jönsson, Vimla
Helena Tufvesson, Seat
Henrik Looser, Moderna Försäkringar (tidigare Seat)
Henrik Weiden, City Gross
Henrik Hjorth, Hyundai
Henrik Sörstedt, Lindex
Jim Carlberg, 3 (Comviq)
Johan Järnliden, Sportamore (tidigare Elgiganten)
Johanna Ahlberg, Mercedes
Johanna Sahlman, Halebop
Jonas Fredriksson, Smarteyes
Jonas Lundquist, Comviq och Tele2
Josefin Lundmark, ICA
Julia Olsson, Mathem
Madeleine Kjessler, Audi (Tom Hedström till KING)
Marcus Grönvall, Expedia
Maria Nordin Westman, Handelsbanken
Martin Torstensson, Audio Video
Mikael Lenneryd, Apoteket
Mikael Nilsson, Lensway
Oscar Arrsjö, Brothers
Per Carlander, Unibet
Per Christiansen, Momondo
Petra Blixt, Leo Vegas
Sanna Westman, Byggmax
Sofie Struwe, Clas Ohlson (tidigare Lensway )



Dela sidan: