Dela sidan:

Uber har den senaste tiden försökt bredda sitt varumärke från att bara vara en taxiapp till att bli en plattform för all typ av mobilitet. Bolaget har bland annat köpt upp cykeldelningstjänsten Jump, inlett partnerskap med kollektivtrafik i flera städer och integrerat bokning av Limes elscootrar i sin app.

Att fortsätta den varumärkesförflyttningen blir en central del i Malena Heeds, som nu tar över som nordisk kommunikationschef på Uber, uppdrag. Stolen som nordisk kommunikationschef på Uber har stått tom sedan Oliver Carra lämnade i januari 2017.

– Det känns otroligt spännande att börja på Uber – det är mycket som händer både på bolaget och på marknaden. Mitt uppdrag blir att accelerera kommunikationen gentemot såväl alla våra användare och partners som de städer där vi verkar, och det ser jag väldigt mycket fram emot att komma igång med, säger Malena Heed i ett pressmeddelande.

Malena Heed studerade journalistik och inledde sin karriär på Travel News. Därefter gick hon vidare till att starta den egna verksamheten JJPM Produktion, en contentbyrå med fokus på resebranschen. 2013 anslöt hon till Prime där hon som PR-konsult specialiserade sig på varumärkesbyggande och kriskommunikation innan hon 2017 tog över som head of corporate communication and sustainability på iZettle.

– Vi är väldigt glada att Malena ansluter till oss. Uber arbetar för att människor med teknikens hjälp inte ska behöva äga ett fordon, och Malena bockar av precis det som vi tror behövs för att ta Uber närmare målet att bli en hållbar helhetslösning för mobilitet, säger Joel Järvinen, general manager på Uber i Norden, i ett pressmeddelande.

Uber kampanjar just nu i Stockholm på temat trygghet och tillit.

I en tidigare version berättade Resumé att Monika Werthén skulle lämna sin tjänst, något som inte stämmer. Hon kommer att sitta kvar som nordisk marknadschef.



Dela sidan: