Dela sidan:

Relatables nya erbjudande "Tastemakers" består av en pol av 5 000 digitala kreatörer från hela världen som varumärken och byråer kan ta hjälp av för produktion av innehåll på månatlig basis till de egna kanalerna. Profilerna i Tastemakers har handplockats bland 10 miljoner influencers som har analyserats i influencerbyråns index, och valts ut baserat på kriterier såsom kreativ stil, kvalitetsnivå på innehållet samt storytelling-förmåga.

Relatable hoppas att Tastemakers kan lösa problemet med inkonsekvens på innehållet i kundernas digitala kanaler, vilket lätt blir fallet när varumärken jobbar med korta kampanjcykler. 

Influencerbyrån ser lanseringen av det nya affärsområdet som ett sätt att utmana de traditionella produktionsbolagen. 

– Produktionsprocessen är så totalt trasig och förvrängd att vi upplevde att varumärken inte ens insåg att det finns enklare alternativ. Ändå tar så många varumärken fram mood boards till sina produktionsbolag som är baserade på influencer-skapat innehåll, så svaret har funnits rakt framför deras näsa, säger Viktoria Wykman, global kreativ chef på Relatable, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: "Duon som lanserar nytt betalningssystem för influencers"

Kampanjer som tas fram genom Relatables Tastemakers skiljer sig från traditionella influencer marketing-kampanjer på så sätt att de inte kräver att profilerna publicerar innehållet i sina egna kanaler. Genom att ta bort den biten ska kreatörerna bli fria att ägna sig åt produktion och storytelling kring ett specifikt varumärke, och slippa förhålla sig till att innehållet ska passa ihop med annat sponsrat innehåll. 

– Varumärken har inte omfamnat kreatörer för hela sitt produktionsbehov på grund av avsaknad av kontroll och brist på röd tråd i uttagen, i kombination med en brist på kunskap kring hur man anställer influencers för att göra mer än bara några inlägg i sociala medier. Det här är specifika utmaningar som Relatable Tastemakers kommer att lösa, kommenterar Martin Garbarczyck, vd på Relatable. 



Dela sidan: