Dela sidan:

För två år sedan slogs byråerna Howl och Frankly ihop för att bilda innovationsbyrån Above. Byråns erbjudande ligger i gränslandet mellan strategi, design och teknikutveckling. Än så länge finns endast ett bokslut, från 2017, där bolaget visar upp en nettomarginal på 10 procent på en omsättning om 73 miljoner kronor. Bland byråns kunder finns internationella jättar som Google, Facebook, Dell och iZettle.

Nyligen valdes de meriterade styrelseproffsen Charlotte Boij och Anna Frick in i Aboves styrelse. Nu kommer nästa förändring när Above rekryterar digitalbyrån North Kingdoms tidigare Sverige-vd Martin Johnson. Förutom rollen som Sverige-vd på  har Martin Johnson även haft rollen som tillväxt- och affärschef på byrån.

På Above får han en tjänst som digital director.

– Vi vill vara med och forma hållbara, holistiska och kreativa upplevelser som kopplar samman fysiska produkter till den digitala världen. Den typen av utmaningar kan inte lösas enbart i en digital miljö och de kommande åren handlar om att använda vad jag lärt mig om produkter, tjänster och allt däremellan, säger Martin Johnson i ett pressmeddelande.

– Det känns bra att välkomna Martin till teamet. Hans perspektiv kommer ge oss ytterligare möjligheter att att leverera på vårt löfte att jobba med de modigaste produktteamen som vill riva ned väggarna mellan den fysiska och digitala världen, säger Aboves vd Claes Lundin i ett pressmeddelande.



Dela sidan: