Dela sidan:

Mats Larsson blir ny operativ chef på BerntzonBylund och kreatörerna Patrik Dunard och Daniel Holmgren delar på rollen som creative director. Samtidigt blir de nuvarande cheferna, grundarna Joachim Berntzon och Hans Bylund vd respektive executive creative director för BB Comm Group.

– Det här är ett led i vårt arbete med att skapa en starkare organisation för hela BB Comm. Vi har under åren utvecklats till fyra byråer som arbetar mycket nära varandra och vi märker konstant hur vårt erbjudande blir mer attraktivt för våra uppdragsgivare. Jag och Hans har haft dubbla roller under den här utvecklingen och det blir allt svårare att hinna med när vi växer. På det här sättet kan vi utnyttja vår potential än bättre, säger Joachim Berntzon i en kommentar.

En erfaren ledartrio

Mats Larsson, Patrik Dunard och Daniel Holmgren har arbetat på BerntzonBylund i snart ett år och har även tidigare arbetat tillsammans på bland annat byrån DamnGood Agency.

– Jag har alltid, i alla mina tidigare roller, haft fullt fokus på att driva affären, såväl internt som för kunder. Att nu ta steget fullt ut och göra detta även i ett lite större sammanhang och verksamhet känns som ett helt naturligt nästa steg. Att dessutom göra det med kreativa stjärnor som Patrik och Daniel gör det självklart extra roligt, säger Mats Larsson i en kommentar.

BB Comm Group, med byråerna BerntzonBylund, Mindmakers PR, Socialminds och Wonderland Event, köptes under förra året av HH Group och strax efter det med det fusionerades även Hilanders med BerntzonBylund. 



Dela sidan: