Dela sidan:

Start Communication har skruvat på sitt erbjudande från att vara en traditionell reklambyrå till att hjälpa sina kunder med ett helhetsgrepp kring varumärket. Byrån är en del av byråalliansen More Alliance som har sin bas i Göteborg. I alliansen ingår nio byråer nischade mot alltifrån pr och content till film och event.

Nu får byrån förstärkning av Niclas Hermansson. Niclas Hermansson har sedan 2008 haft olika roller på Volvo Trucks, främst med inriktning på bolagets digitala marknadsföring. Bland annat var han med i arbetsgruppen som tog fram konceptet "Live Test Series", ett koncept där supersuccén "The Epic Split" med Jean-Claude Van Damme ingick.

– Efter 11 år ville jag tillbaka till byråsidan och känna entreprenörsandan. Jag har lärt mig otroligt mycket på Volvo Trucks, inte minst att tänka kundresa, göra tydliga briefer och hur man säljer och skapar utrymme för modiga och kreativa uppdrag inåt i organisationen. Kommunikationsbranschen är i kraftig förändring och nu ska det bli inspirerande att utbyta erfarenheter med kunniga och roliga människor på Start Communication och More Alliance, säger Niclas Hermansson i ett pressmeddelande.

På Start Communication får han en tjänst som kundansvarig strateg.

– Vår bransch förändras ständigt. Gränsen mellan marknadsföring och sälj suddas ut. Kunden vill på egen hand göra research, interagera och köpa under dygnets alla timmar. Modern marknadsföring och varumärkesbyggande handlar om att skapa bättre affärer på riktigt. Sedan blir personligheter viktigare och företagen måste lyfta fram experter och personer som har egna tankar och åsikter. I en alltmer föränderlig värld där företagen ska vara trovärdiga, måste de även ta ställning i allt högre grad, säger Niclas Hermansson.

Innan tiden på Volvo Trucks jobbade Niclas Hermansson på byråsidan och byråer som Storåkers McCann, Ogilvi och Adera.



Dela sidan: