Dela sidan:

Nästa månad öppnar Fotografiska i New York. Men bolaget står utan internationell marknadschef sedan Karl Skoog lämnat bolaget innan sommaren. Resumé har sedan i somras sökt honom för en intervju, han har dock inte återkommit. Nu bekräftar Fotografiska för Resumé att Karl Skoog har lämnat verksamheten. 

– Han slutade innan sommaren och ingen ersättare är utsedd på denna internationella roll utan den delas just nu av vd:n Michael Forsmark och Johan Lindskog, creative diector, säger Fotografiskas pr-chef Margita Ingwall till Resumé.  

Karl Skoog kom till Fotografiska från Tele2 under 2016. Enligt ett pressmeddelande som Karl Skoog skickar efter att Resumé kontaktat Fotografiska har hans sorti att göra med att Fotografiska före sommaren valde att dra ned på den internationella avdelningen, man behöll bara de som jobbar med utställningarna och ett antal medarbetare fick lämna sina tjänster.

– Det är naturligtvis väldigt tråkigt att Fotografiska känner sig tvungna att genomföra den här förändringen, men det känns också fantastiskt bra att ha fått vara med under så pass expansiva, utmanande och förändringspräglade år för Fotografiska. Vad Per och Janne har byggt upp är imponerande, och jag är glad av att ha fått spela en roll i det, och varit en del av att bygga upp varumärket och kreativa hubbar på en internationell marknad, säger Karl Skoog i pressmeddelandet. 

Fotografiska har också rekryterat en marknadschef för verksamheten i Stockholm i Katinka Hollenberg som anslöt i februari då i rollen som partner och live manager. Hon har en bakgrund inom musikindustrin med tio år på Sony men har också varit global chef för pr och sociala medier på Gant.   



Dela sidan: