Dela sidan:

I en nyligen avslutad upphandling vann OTW uppdraget som ny kommunikationspartner för ackrediteringsorganet Swedac. Arbetet består av rådgivning inom strategi- och varumärkesfrågor samt taktisk kommunikation i alla kanaler.

– OTW hade bredden, djupet och kunskapen vi sökte efter. Vi har en intern kommunikationsenhet inom myndigheten och kompletterar nu den med en partner som kan jobba nära oss. Vi ser att tillitens betydelse i samhället ökar i en tid av faktaresistens och där har Swedac en viktig uppgift att visa att samhället fungerar väl, säger Peter Kronvall, kommunikationschef Swedac, i ett pressmeddelande. 

Samarbetet har nyligen inletts och OTW kommer förutom teamet i Göteborg ha medarbetare på plats hos Swedac i Borås. I teamet finns förutom Lotten Hellström Lidgard, account director OTW Göteborg, även Anna Werner projektledare och medieansvarig, Per Grehn strateg och formgivaren Andrea Brandin, plus skribenter, filmproducenter, sociala media-planners och redaktörer.



Dela sidan: