Dela sidan:

Under 90-talet slog Reebok igenom med walking i Sverige och är idag ett av de ledande varumärkena inom segmentet. Samtidigt slog Systrarna Graaf igenom i Sverige och Europa med sin hit "You got what I want". 

I kampanjen "We got what you want – Reebok ever road", som lanserar den nya skon "Reebok Ever Road DMX 2.0", väljer varumärket att ta hjälp av Hannah och Magdalena Graaf. Med kampanjen vill Reebok få fler människor att bli inspirerade till att promenera och uppleva fördelarna med att ha rätt sko som "inte kompromissar med utseende och stil".

Filip Lagerbäck, Omni ansvarig i Norden på Reebok, berättar i ett pressmeddelande om valet att samarbeta med Systrarna Graaf:

– Reebok har genom åren kännetecknats av rolig, utmanande och provocerande marknadsföring – precis som Systrana Graaf var när de slog igenom med sin dunderhit ”You got what I want”. Långa som korta promenader är en viktig del i Hanna och Magdalenas vardag – dels för motionen men också för att rensa sina tankar, hämta energi för att orka med karriär och familjeliv. Systrarna Graaf känns som en bra match för Reebok för att visa upp den nya walkingen på ett lättsamt och annorlunda sätt med inspiration från 90-talet hos Intersport.

Kampanjen är fotograferad och producerad av Bingo Rimér, som fotograferade systrarna Graaf för första gången för 20 år sedan, samt Lejon medias kreatörer Ronny Bergfeldt och Oskar Bouveng

Hannah och Magdalena Graaf kommenterar:

– Under 90-talet var Reebok en självklarhet och när Reebok kontaktade oss och frågade om vi ville vara med i deras kommande kampanj där dessutom Bingo Rimér skulle vara fotograf kände vi bara direkt JA. Att skon Ever Road dessutom är en grym och snygg sko som passar oss perfekt vid promenader, till och från möten eller på en shoppingrunda på stan gör den till en av våra favoriter. 

Kampanjen går exklusivt på intersport i Sverige.



Dela sidan: