Dela sidan:

Hösten 2017 lanserade Preem kommunikationskonceptet "Det är skillnad", framtaget av Forsman & Bodenfors och frontat av Gunde Svan

Koncepet ska profilera Preem som en hållbar aktör och visa upp deras nya Svanenmärkta diesel. Nu är man tillbaka med nya uttag där Gunde Svan går i skogen omgiven av sjungande grenar.

– Vi är ett svenskt företag som satsar stort på förnybart innehåll i våra produkter som vi dessutom tillverkar i Sverige. I våra filmer har vi valt att lyfta fram rester som blir över vid skogsbruk - eftersom Preem endast använder restprodukter i vår tillverkning av drivmedel. Det kokar ned till att vi vill visa att det går att tanka med förnybart innehåll, säger Ulrica Bååthe, chef för marknadskommunikation på Preem.

I somras "belönades" Preem med Greenwashingpriset av organisationen Jordens Vänner. Priset delas ut till en aktör som lovar mer än vad de håller när det kommer till miljöarbete.

LÄS MER: Så ska Preem hantera Greenwashingpriset

– För mig är det viktigt att samarbeta med någon som verkligen brinner för att göra en skillnad och vill nå konkreta resultat, resultatinriktad som jag är. Vårt samarbeta fungerar väl eftersom vi delar uppfattningen att skogen är en värdefull resurs som kan bidra till att vi kan bli självförsörjande på hållbara drivmedel, säger Gunde Svan i ett pressmeddelande.

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors

Contentbyrå: Spoon

Mediebyrå: Scream



Dela sidan: