Dela sidan:

Sveriges sjunde största annonsör Elgiganten (vars bruttoinvesteringar landade på 513 miljoner kronor under 2018) hämtar en marknadschef från mediesidan. Camilla Everberg har under de senaste fem åren har varit på TV4 där hon som affärs och kanalchef och bland annat arbetat fokuserat med Köket.se. Hon har dessförinnan varit marknadschef inom Orkla, Swedish Match och Wasabröd/Barilla. 

Hon efterträder Niko Niva som har varit tillförordnad marknadschef sedan förra hösten då Johan Järnliden lämnade Elgiganten för Sportamore. Rekryteringen av marknadschef för hemelektronikjätten fullbordades under våren.

– Camilla har en mycket bra erfarenhet från en rad olika positioner i olika bolag och kommer som person passa mycket bra in i vårt Elgiganten. Hennes personlighet och erfarenhet kommer stärka oss som bolag och vår resa med att transformera vår kommunikation till än mera framåtriktad och digitaliserad kommunikation som berör, säger Níclas Eriksson, vd på Elgiganten i en kommentar.

Camille Everberg som tilträder den nya tjänsen den 1 oktober, säger i ett uttalande: 

– Först och främst så vill jag ta del av den kunskap och erfarenhet som finns inom bolaget och självklart att lära känna teamet och så många andra som möjligt i företaget.
Sedan hoppas jag naturligtvis att jag med den erfarenhet jag har inom marknadsföring, försäljning, digitala tjänster och affärsutveckling från både mediesidan och snabbrörliga konsumentvaror kommer kunna bidra positivt till Elgigantens utveckling.



Dela sidan: