Dela sidan:

När den EMEA-upplagan av Sabre Awards, världens största pr-tävling, ägde rum i maj tidigare i år prisades flera svenska byråerBland annart vann BCW Nordens bästa kampanj för "Pu:rest - a waste water beer" för Carlsberg Sweden/IVL Swedish Environmental Institute och New Carnegie Brewery. "Pu:rest" är Sveriges första öl brygd på återvunnet vatten, en nyhet som fick stort medialt genomslag när den presenterades förra året. 

Nu har The Holmes Report, som driver Sabre, avtäckt sin lista "2019 Global Sabre Awards" som innehåller de 40 bästa pr-kampanjerna på ett globalt plan som har valts ut bland över 5 500 bidrag i alla Sabre Awards tävlingar. 

På listan tar tre svenska kampanjer plats, förutom "Pu:rest - a waste water beer" även "Old Milk" av Edelman Deportivo för Coop och "Dear Condom" av House of Radon för RFSU. Den 23 oktober kommer avslöjas rankningen från 1-40 under den globala Sabre Awards-galan. 

Se hela listan här. 



Dela sidan: