Dela sidan:

En ny undersökning som herrklädeskedjan Brothers har tagit fram visar att svenska män bär på en längtan efter att klä sig mer personligt och kreativit. Men långt ifrån alla vågar gå utanför ramarna för hur män förväntas klä sig och vara.

Det vill Brothers ändra på med sitt nya kommunikationskoncept "A Brothers world" – en värld fri från machoideal, stereotyper och oskrivna regler kring hur män bör klä sig och förhålla sig till sina känslor. Med konceptet vill Brothers även förflytta sig från att ses som en uppklädd kostymdestination, till en plats för mer välklätt och casual mode.

– Vi tror på en värld där alla män känner sig mer levande, kreativa och fria att skapa sin egen stil. Där vi bryter oss loss från normerna för hur män ska klä sig och vågar visa känslor. Klassiskt, manligt mode kan lätt uppfattas som stelt, traditionellt och aningen tråkigt. Det vill vi ändra på, säger Oscar Arrsjö, marknadsdirektör på Brothers, i ett pressmeddelande. 

Brothers nya koncept lanseras i samband med att höstens kollektion släpps i butikerna. I den första kampanjen ställs "A Brothers world" i kontrast till den traditionella, strikta och inbundna mansvärlden "A man's world".

Konceptet och kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Garbergs.



Dela sidan: