Dela sidan:

För två år sedan öppnade contentbyrån OTW sitt kontor i Malmö. Från kontoret jobbar man med kunder som Bibliotekstjänst, Studentlitteratur, Serneke och Festtool. Förra året flyttade man in tillsammans med pr-byrån Narva efter att OTW:s ägare Aller Media köpt upp just Narva.

Nu får Malmökontoret in två ytterligare kunder – Malmö Universitet och GnosjoRegion.se. För Malmö Universitet, som fick universitetsstatus för två år sedan, gäller uppdraget formgivning.

– Vi behöver en pålitlig och kreativ byrå och OTW presterade bäst, säger Maria Crona, enhetschef på kommunikationsavdelningen vid Malmö Universitet. Vi ser fram emot ett tätt och givande samarbete under de närmaste åren.

För GnosjoRegion.se blir OTW ny huvudbyrå. I uppdraget ingår att ta fram en ny visuell identitet samt formgivning och produktion av magasin.

– Vi valde OTW dels på grund av den gedigna erfarenhet de har när det gäller tidningsproduktion och grafisk formgivning, dels för att de mycket snabbt kunde identifiera och möta de behov vi har för att kunna leverera en ständigt bättre produkt till våra läsare och kunder, säger Michael Åstmar, VD GnosjoRegion.se.

För att leverera på de nya uppdragen har OTW Malmö plockat in copywritern Linnéa Gudmundson från Resultify. Det innebär att kontoret nu har 10 anställda.

– En fantastisk start på hösten, säger Rasmus Winther, byråchef på OTW Malmö. Att som fortsättning på en fin vår nu knyta två nya uppdrag och en stark copywriter till oss känns så klart jättebra.



Dela sidan: