Dela sidan:

Jeff Jackett tillträdde som koncernchef för marknadsföring, handel och varumärke i maj 2018. Han beskrev det som ett "perfekt val" eftersom han var bosatt i Rättvik.

Under ett drygt år har han varit gruppansvarig och har varumärke, marknadsföring och merchandise-ansvaret för hela koncernen. I samarbete med reklambyrån King och inhouseavdelningen har han tagit fram kampanjer såsom förra årets pampiga julreklam som förde tankarna till de brittiska varuhusens episka tilltal.  

LÄS MER: "Här är Jeff Jackett – kanadensaren som älskar 'big bets'"

I våras sade Jeff Jackett upp sig och efter sommaren avslutade han sitt uppdrag. Nu står det klart att Tele2:s tidigare marknadsdirektör Åse Holmberg, som lämnade bolaget innan operatörens omorganisation efter samgåendet med Com Hem, blir kommersiell chef på interimbasis. 

Jeff Jackett säger till Resumé:

– I grund och botten lämnade jag jobbet eftersom jag inte kände att jag skulle ha möjlighet att realisera de ambitioner jag hade när jag började. Det som har hänt sedan dess är att bolaget valt att flytta om resurser, vilket har att göra med utvecklingen av branschen i stort och affärsklimatet. Clas Ohlson har såklart rätt att göra som de vill, men det gjorde det svårare att ha ett starkt centralt marknadsföringsfokus. Jag kände att det inte längre var den bästa platsen för mig att få utlopp för min talang.

– Men jagt tycker att det finns många smarta människor på Clas Ohlson och att det fortfarande är ett väldigt starkt varumärke. Jag har också mycket hjärta för människorna på King och är väldigt tacksam för deras insikter och kreativa talang. Det var bara inte rätt plats för mig längre, fortsätter han. 

Vad ska du göra framöver?
– Jag letar efter nya spännande möjligheter just nu, men har ingenting konkret klart. Just nu ser jag till att spendera tid med min familj.



Dela sidan: