Dela sidan:

En man frågar sin kompis om en tampong, en ung pojke och en pappa har ett förtroligt samtal om den första mensen, en man läcker blod i sängen. Thinx, som tillverkar och säljer underkläder till kvinnor, har gjort sin första nationella reklamfilm på hemmamarknaden med budskapet: "Om vi alla hade mens skulle vi vara mer bekväma med att prata om det". 


Bakom filmen står BBDO New York som vars strategichef Crystal Rix säger till AdAge att målet med kampanjen är att väcka empati och en känsla av autencitet.

– Branschen och vår kultur använder ofta fåniga liknelser för att prata om mens. Vi ville göra ett ärligt och vettigt försök att skapa en förståelse för människor med mens. 

Människor med mens lär sig från en ung ålder en av vår kropps naturliga processer är något vi ska skämmas för, säger bolaget Thinx:s vd Maria Molland

Att skapa mer direkt tilltag kring just mens har vi de senaste åren sett i Libresse-kampanjen "Blood Normal," som vann glaslejon förra året som följde upp med "Viva La Vulva" under hösten 2018 som hyllar det kvinnliga könet.



Dela sidan: