Dela sidan:

Lovie Awards, som belönar Europas bästa kampanjer, sajter och digitala verktyg, har presenterat 2019 års resultat. Bland vinnarna finns flera svenska byråer, främst Forsman & Bodenfors och Stendahls som tar hem varsitt guld.

Se alla svenska vinnare nedan och samtliga vinnare här. 

Forsman & Bodenfors
Online Advertising – Best Brand Stategy & Planning: Guld för E.V.A Initiative för Volvo Cars
Online Advertising – Automotive: Silver för  E.V.A Initiative för Volvo Cars

Stendahls
Online Advertising – Best Use of Creative Data: Guld för The Check Out Suite för Länsförsäkringar
Online Advertising – Brand Microsite: Brons för The Slow Fight för Sioo:X

Mirum Stockholm
Online Advertising – Brand Microsite: Brons för Time to Play för War Child

Familjen
Social – Education and Discovery: Silver för Mönstringslinsen för Rekryteringsmyndigheten 

Dessutom tar den svenska appen Karma hem ett av Lovie Awards Special Achievement-pris. 



Dela sidan: