Dela sidan:

På senare år har it-konsultbolaget Consid med huvudkontor i Jönköping på allvar dykt på som en utmanare inom kommunikationsbranschen vid sidan av aktörer som Accenture Interactive, HiQ, PwC och Sigma. I våras förvärvade byrån kommunikativ spets i form av Boråsbyrån Mecka och nu tar Consid nästa steg genom köpet av Paradigm.

Varumärkesbyrån Paradigm är  konsultverksamhet inom varumärkesutveckling och design. Förra året omsatte byrån 23 miljoner och gjorde en förlust på nära två miljoner (EBIT) under fjolåret kammade man hem Årets Byrå i Sverige i kategorin varumärkes- och designbyrå.

– Det har varit en fantastisk resa sedan vi startade Paradigm för elva år sedan och nu får vi nya möjligheter att utveckla vårt erbjudande och hjälpa kunden utveckla varumärkes-upplevelsen genom hela kundresan. Tillsammans med Consid kan vi erbjuda det fler och fler kunder efterfrågar framförallt ur ett digitalt perspektiv i den föränderliga värld vi lever i, säger Cecilia Hellichius, grundare och design director på Paradigm i en kommentar.

Paradigm jobbar idag med etablerade industriföretag som Volvo, ASSA ABLOY och Getinge. Byrån har också varit med och tagit flera varumärken i en fordonsindustrin i förändring som exempelvis Annotell, Gapwaves och Zenuity.

– Ambitionen med Paradigm har alltid varit och kommer alltid att vara att möta de nya utmaningar som dagens föränderliga affärslandskap erbjuder. Efter elva år med otroligt inspirerande uppdrag för flera av Sveriges mest spännande varumärken känns det naturligt att lyfta Paradigm genom kraften av Consid i ryggen, säger Thomas von Krusenstjerna, grundare och brand director på Paradigm i en kommentar.

Med köpet av Paradigm vill Consid bredda sig erbjudande inom varumärkesutveckling och design, där bolaget tidigare etablerat sig som en strategisk affärspartner. 

– Med Paradigm får vi ett tungt tillskott i vårt erbjudande som strategisk partner för att hjälpa kunderna med deras transformation. Det är tydligt att vi kan skapa nya typer av värden och erbjudanden i skärningspunkten mellan våra olika kompetenser. Vi har redan nu identifierat flera spännande uppdrag där vi kan göra skillnad på riktigt, och jag ser mycket fram emot fortsättningen, säger Mikael Lundberg, affärsområdeschef för digital transformation på Consid och tillträdande och vd för det nya Paradigm i en kommentar. 



Dela sidan: