Dela sidan:

I november 2018 meddelade Tele2 att bolagets marknadsavdelning skulle komma att slås ihop med Comviqs. I samband med fusionen valde flera tunga chefer att lämna bolaget, däribland dåvarande head of insigt and media Martina Göransson.

Sedan i augusti har hon agerat som interim CMO på Blocket efter att Blockets mångåriga marknadsdirektör Cecilia von Krusenstierna valt att lämna för Readly. Nu permanenteras hon i rollen.

– Blocket är verkligen en drömarbetsplats. Dels på grund av den positiva inverkan vi som bolag har på planeten och på människors liv och dels på grund av alla fantastiska medarbetare som arbetar här. Det känns otroligt roligt att få förtroendet att driva detta vidare och jag ser fram emot att tillsammans med mitt team ta mig an de utmaningar som väntar, säger Martina Göransson, CMO på Blocket, i ett nytt pressmeddelande.

Tidigare i karriären har hon jobbat i mediebyråsvängen, senast på Carat. Uppdraget på Blocket innefattar att användarna ska använda Blocket oftare och till fler ändamål än sajtens grundfunktion.

– Blocket är på en tillväxtresa och vi satsar hårt på att få Blocket att växa och erbjuda svenska folket relevanta och givande erbjudanden, inom både befintliga och nya produkter. För att lyckas med det krävs att vi har personer som drivs av att göra skillnad. Martina är en mycket erfaren ledare som är värderings-och syftesdriven, precis som resten av oss på Blocket, så det är en perfekt match. Vår kommunikation och kundservice är idag väldigt omtyckt och håller en mycket hög nivå, något som vi är stolta över och kommer fortsätta bygga vidare på, säger Pernilla Nissler, vd på Blocket.



Dela sidan: