Dela sidan:

Kampanjfilmerna porträtterar anställda på statligt uppdrag sin vardag som ofta inrymmer direkt avgörande arbetssituationer. Tanken med kampanjen "När du mår bra mår Sverige bra" är att visa att det är först när personer har bra arbetsvillkor och mår bra på jobbet som samhällsfunktioner i Sverige fungerar. 

– I kampanjen har vi tillsammans med ST arbetat för att lyfta fram människor som sällan syns i rampljuset men som har en avgörande roll för hela landet. Vi hoppas att det här får fler att förstå vikten av fackförbundets arbete, säger Felix Jaak Nilsson, art director på Volontaire.

Fackförbundet ST är det största fackförbundet inom statlig verksamhet med över 95000
medlemmar med arbete inom statliga myndigheter och verk, bolag med statligt uppdrag,
universitet, högskolor och statligt finansierade stiftelser.

– Inför avtalsrörelsen är det viktigt att lyfta våra medlemmar och deras arbetsvillkor. Det är inte bara viktigt för våra medlemmar utan också för Sveriges närmsta framtid. Om de som jobbar och varje dag gör ett avgörande jobb för hela landet inte mår bra, vem kommer då må bra i längden? säger Anna Fairbrass, kommunikationschef på Fackförbundet ST.

Utöver filmer kommer kampanjen också gå på sociala medier, utomhus samt i lokal- och
rikspress.

Arbetsgrupp:
Byrå: Volontaire
Projektledare/kundansvarig: Elin Thunblom.
Copywriter: Nina Peldán
Art Director: Felix Nilsson
Strateg/planner: Patrick Kampmann
Produktionsledare: Hannah Håål
Fackförbundet ST, uppdragsgivare
Beställare: Anna Fairbrass, kommunikationschef
Projektgrupp ST: Karin Ahlgren, Jolin Edbrand och Julia Ohlin
Produktionsbolag: Slutet är nära

Fackförbundet ST, När du mår bra, mår Sverige bra from Volontaire on Vimeo.



Dela sidan: