På resume.se använder vi cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer
Rebecca & Fiona ges ut av Garbergs nya skivbolag
Medieval Rebecca & Fionas nya skiva ges ut av Stereo Stereo som ägs av Garbergs. De står även för kampanj och koncept kring släppet.
Kronans Apotek satsar på AI-baserad marknadsföring
Medieval Kronans Apoteks e-handel växte med 69 procent förra året. För fortsatt tillväxt investerar kedjan i en ny teknisk plattform ochAI-baserad marknadföring.
Berghsstudenter gör skarp kampanj för svenska sneakersmärket Eytys
Medieval När Eytys släpper 5 års-kollektionen "cruise collection" är kampanjen framtagen av Berghsstudenter. Kollektionen har tagit inspiration av konstnären Henri Rousseau vilket även lämnat tydliga spår i elevernas filmer.
F&B Inhouse folierar tågvagn för Turistrådet Västsverige
Medieval Genom att grafiskt ta över en MTR Express-tågvagn, på sträckan mellan Göteborg och Stockholm, vill Turistrådet Västsverige och Forsman & Bodenfors Inhouse locka barnfamiljer från storstaden till attraktionerna i Skaraborg.
Elites kuddsvar får Filip Hammar att rasa
Medieval Filip Hammar ramlade på Elites badrumsgolv och fick sy fem stygn. I dag svarar hotellkedjan med en Facebookbild där de erbjuder medieprofilen ett eget kuddrum – något som får Filip Hammar att se rött.
Startar ny podd – om män
Medieval Mediereportern Malin Ekman och kulturredaktören Ida Ölmedal startar podd ihop. Premiäravsnittet heter "Mansgrisens återkomst".
Ljudboken som du måste gå för att lyssna på
Medieval Bokförlaget Daidalos skapar en nytänkande lösning för konsumtion av boken "Wanderlust".
Adidas senaste innovation: Fotbollströjor av återvunnen plast
Medieval I samband med Earth Day gör Adidas sitt för att rädda världshaven. På köpet får Zlatan Ibrahimovic och de andra fotbollsspelarna i MLS bära med sig varumärkets världssamvete ut på planen.
Här är juryn och kategorierna i nya Guldtuben
Socialt 26 maj går den femte upplagan av Guldtuben av stapeln där Sveriges främsta kreatörer inom sociala medier prisas. Galan samproduceras av Splay och United Influencers, direktsänds på SVT och bjuder på flera nyheter.
Scandic Anglais sponsrar Marcus Birros nya roman – utspelar sig på hotellet
Medieval På kort tid har författaren och mediepersonligheten Marcus Birro inlett två samarbeten med hotellkedjor. Scandic Anglais är sponsor till arbetet med hans nya roman som utspelar sig på hotellet där författaren också skriver boken. För Resumé berättar han om det konceptuella upplägget.
Matar fåglarna med specialbyggd reklamvepa
Medieval Rambölls motto är att förbättra livet för människor och miljö. Så även för fåglarna som fick mat genom den nya kampanjen.
Regeringen ställer tuffa krav på spelbolagens marknadsföring
Medieval I dag presenterade civilminister Ardalan Shekarabi (S) regeringens proposition för en reglering av spelmarknaden. Förslaget kommer att få stora konsekvenser för spelbolagen som väljer att ingå i licenssystemet.
Allsvenskan tappar sponsorintäkter – mästarna dominerar
Sponsring Efter flera år med stigande siffror minskade de allsvenska klubbarnas intäkter för reklam och sponsring under 2017. Det visar en färsk rapport som EY har tagit fram.
Suicide Zero bakom "Självmordsöverlevarna"
Podd Varje år tar omkring 1500 personer sina liv i Sverige. Självmord är omgärdat av tystnad och okunskap, och det vill vi på Suicide Zero göra något åt.
Klarna i samarbete med Redgert & Dietz
podd Klarna ingår ett partnerskap med influencerprofilerna Margaux Dietz och Daniel Redgert kring deras nya podd "Redgert & Dietz".
Politism startar podd
Medieval I dag är det premiär för Politism podcast "Den ideologiska frågan". I det första avsnittet intervjuas Vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt.
Volvo Cars låter anställda byta jobb i ny tv-serie
Content Volvo Cars utforskar vad som händer när människor byter jobb för en dag. Tv-formatet Job Swap har tagits fram av OTW för att skapa gemenskap bland medarbetarna.
Rapport: Google och Facebooks dominans på väg att avta
Medieval Amazon, Snapchat och Twitters tillväxt utmanar Facebook och Googles dominans på den digitala annonsmarknaden. Enligt eMarketers senaste prognos kommer duopolets del av annonskakan att minska till 2020.
Isabella Löwengrip gör reality med Perfect Day Media
Medieval Serieentreprenören och influencern Isabella Löwengrip som nyligen korades till näringslivets mäktigaste kvinna av Veckans Affärer gör en realityserie med Perfect Day Media.
Tv-husen lanserar dynamisk reklam
Medieval Discovery, MTG och TV4 lanserar en ny typ av reklam i Telias Playtjänster. Lösningen innebär att annonser kan anpassas beroende på var tittaren befinner sig, och vilken typ av skärm som används.