Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter och cookies. Här hittar du mer information om GDPR.
400 varianter av utomhustavlor – Folkspel satsar hyperlokalt
Reklam Varje enhet i Folkspels nya kampanj är anpassad för att nå det lokala föreningslivet i områdena där de digitala utomhustavlorna är placerade.
Ninja Casino stämdes för reklamen – "Vi måste kunna marknadsföra vår USP"
Reklam I ett prejudicerande fall har Ninja Casino stämts av Konsumentombudsmannen. Trots det fortsätter bolaget att marknadsföra sig med snabba uttag. "Vi måste få marknadsföra vår USP" säger Ninja Casinos vd Joacim Möller.
Satte pulsklockor på par – gjorde reklamfilm av mest exalterande ögonblicken
Reklam BRF och Publicis London satte pulsmätare och kameror på ett turistande par på Irland. Händelserna som påverkade pulsen mest spelades in och har nu resulterat i en reklamfilm för öns turistnäring.
Gustav Martner tar över ICA Reklam
Reklam Sveriges största inhouseavdelning har tagit in Gustav Martner för att accelerera digitaliseringen och hjälpa landets 1287 ICA-handlare med den riktade marknadsföringen.
Så motiverar KOMM årets förändringar i Guldägget
Reklam Alltför lika bidrag i olika kategorier och knöliga jurydiskussioner. Linda Nilsson, tf. vd på KOMM och tävlingsansvarig på Guldägget berättar om förändringarna inför årets tävling.
Tunga chefsavhopp från Tele2:s marknadsavdelning
Reklam Nu står det klart att markandschefen Tele2 Lukas Krol, mediechefen Martina Göransson Comviqs marknadschef Jim Carlberg och kommunikationschefen Malin Selander lämnar operatören när marknadsavdelningarna för Tele2 och Com Hem slås samman.
Zmarta elchockar kunderna för att påminna om dyra elavtal
Reklam Zmarta vill informera potentiella kunder om att elpriserna är de högsta på åtta år, och att man med deras tjänst kan få ett mer fördelaktigt elavtal. Därför valde man att via utomhustavlor erbjuda sina kunder en riktig "elchock".
Allt började med kreatörsduons "dumma" idé – historien bakom Smoooth Dogg
Reklam Snoop Doggs intåg på Klarna har blivit en snackis världen över under de senaste dagarna. Resumé har pratat med Petter Swanberg och Clara Uddman som kom att tänka på raplegendaren på Nord DDB:s konferensdag för mer än ett år sedan.
Arla biffar upp sitt inhouseteam – plockar in media och kreativitet
morgonsvepet Arla plockar in mer inhouse, Facebook kan tvingas betala miljonbot och ytterligare en chef sparkas från Snapchat. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
IKEA bjuder in kunderna till pyjamasparty
Reklam I kampanjen "Tonight is to sleep", framtagen av Mother, bjuder IKEA in familjer för att sova över i deras butiker och samtidigt lära sig mer om en god sömn.
Lexus släpper svensk version av AI-kampanj
Reklam Lexus fyllde IBM:s Watson med data från Cannes Lions-vinnare. Ut spottade mjukvaran ett manus som sedan fick liv med hjälp av regissören bakom "The Last King of Scotland". Nu lanserar Lexus kampanjen på den svenska marknaden.
Samsung lanserar dejtingtjänst med fokus på kylskåpsinnehåll
Reklam Som alla vet är det insidan som räknas. Insidan på ditt kylskåp, det vill säga.
Kungen av kitsch – Snoop Doggs bästa reklamsamarbeten
Reklam Calvin "Snoop Dogg" Broadus är Klarnas nya ansikte utåt. Men det är inte första gången rapparen från Long Beach dyker upp i reklamfilmer. Hur står sig Smoooth Dogg mot Snoops tidigare reklamsamarbeten?
David Sandström: ”Fame är viktigast av allt för Klarna som varumärke"
Reklam Med Snoop Dogg som delägare och frontfigur hoppas Klarna kunna få internationellt genomslag på riktigt. Enligt Klarnas marknadsdirektör David Sandström har vi bara sätt en skärva av vad som kommer att rullas ut under 2019.
Snoop Dogg går in i Klarna och byter namn till Smooth Dogg – här är kampanjen
Reklam Klarna inleder ett samarbete med Snoop Dogg som också går in som investerare i betalbolaget. Entreprenörern och hiphop-legenden blir frontfigur för den nya kampanjen "Get Smoooth" där han förvandlas till Smoooth Dogg.
P&G testar en ny mediemodell – låter inhouseteamet pitcha
morgonsvepet Procter & Gamble låter inhouseteamet ställas mot externa byråer i pitcher, norska Konsumentverket granskar Norwegians influencer-satsning och Facebook-användare känner inte till datainsamling. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Kampanj: Skidhjältar vill krossa OS-myter
Reklam I veckan lämnade Stockholm in sin ansökan till OS 2026. Nu har Konceptstudion tillsammans med Svenska Skidförbundet lanserat en kampanjsajten OS-myter för att övertyga allmänheten om fördelarna med att hålla vinterspelen.
Terapi och nytt erbjudande ska bota din roamingrädsla
Reklam Varannan svensk oroar sig för att roama utomlands. För att lindra det släpper Tre nu roamingen fri i 50 länder utanför EU och släpper samtidigt en ny hypnotiserande reklamkampanj som ska bota roamingångesten.
Norr gör marknadssatsning – släpper första reklamkampanjen
Reklam Den svenska naturdrycken Norr har det senaste året etablerat sig i flera butiksskedjor. Nu lanserar man sin första reklamkampanj, framtagen av bolagets inhouse-avdelning.
Nord DDB:s Volkswagen-kampanj – en kopia av BMW:s utomhuslösning
Reklam I veckan lanserade Volkswagen en utomhuslösning där night vision-teknik ska minska viltolyckorna. För tre år sedan kom konkurrenten BMW med en snarlik lösning i Österrike. Byrån Nord DDB hävdar att kampanjkrocken är ett olyckligt sammanträffande.