Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter och cookies. Här hittar du mer information om GDPR.

Stäng

Resumé

  • Start |
  • Logga in på Resumé Insikt |
  • Prenumerera |
  • Annonsera |
  • Kontakta oss |
Resume
  • Nyheter
  • Insikt
  • Mån. Kampanj
  • Blogg
  • Jobb
  • Event
  • Nätverk
  • Kurser
    • Senaste nytt
    • Sök
    • Logga in på Resumé Insikt
    • Annonsera
    • Marknadstorget
    • Byråvalsguiden
    • Vimmel
    • Nyhetsbrev
    • E-tidning Resumé
    • Kontakta oss
    • RSS
  • Reklam
  • Media
  • Innovation
  • Case
  • PR
  • Byråval
  • Medieval
  • Helgintervjuer
  • Folk på väg
  • Bohmans ledare
  • Insikt

Reklam

400 varianter av utomhustavlor – Folkspel satsar hyperlokalt

Reklam Varje enhet i Folkspels nya kampanj är anpassad för att nå det lokala föreningslivet i områdena där de digitala utomhustavlorna är placerade.

Ninja Casino stämdes för reklamen – "Vi måste kunna marknadsföra vår USP"

Reklam I ett prejudicerande fall har Ninja Casino stämts av Konsumentombudsmannen. Trots det fortsätter bolaget att marknadsföra sig med snabba uttag. "Vi måste få marknadsföra vår USP" säger Ninja Casinos vd Joacim Möller.

Satte pulsklockor på par – gjorde reklamfilm av mest exalterande ögonblicken

Reklam BRF och Publicis London satte pulsmätare och kameror på ett turistande par på Irland. Händelserna som påverkade pulsen mest spelades in och har nu resulterat i en reklamfilm för öns turistnäring.

Gustav Martner tar över ICA Reklam

Reklam Sveriges största inhouseavdelning har tagit in Gustav Martner för att accelerera digitaliseringen och hjälpa landets 1287 ICA-handlare med den riktade marknadsföringen.

Så motiverar KOMM årets förändringar i Guldägget

Reklam Alltför lika bidrag i olika kategorier och knöliga jurydiskussioner. Linda Nilsson, tf. vd på KOMM och tävlingsansvarig på Guldägget berättar om förändringarna inför årets tävling.

Tunga chefsavhopp från Tele2:s marknadsavdelning

Reklam Nu står det klart att markandschefen Tele2 Lukas Krol, mediechefen Martina Göransson Comviqs marknadschef Jim Carlberg och kommunikationschefen Malin Selander lämnar operatören när marknadsavdelningarna för Tele2 och Com Hem slås samman.

Zmarta elchockar kunderna för att påminna om dyra elavtal

Reklam Zmarta vill informera potentiella kunder om att elpriserna är de högsta på åtta år, och att man med deras tjänst kan få ett mer fördelaktigt elavtal. Därför valde man att via utomhustavlor erbjuda sina kunder en riktig "elchock".

Allt började med kreatörsduons "dumma" idé – historien bakom Smoooth Dogg

Reklam Snoop Doggs intåg på Klarna har blivit en snackis världen över under de senaste dagarna. Resumé har pratat med Petter Swanberg och Clara Uddman som kom att tänka på raplegendaren på Nord DDB:s konferensdag för mer än ett år sedan.

Arla biffar upp sitt inhouseteam – plockar in media och kreativitet

morgonsvepet Arla plockar in mer inhouse, Facebook kan tvingas betala miljonbot och ytterligare en chef sparkas från Snapchat. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.

IKEA bjuder in kunderna till pyjamasparty

Reklam I kampanjen "Tonight is to sleep", framtagen av Mother, bjuder IKEA in familjer för att sova över i deras butiker och samtidigt lära sig mer om en god sömn.

Lexus släpper svensk version av AI-kampanj

Reklam Lexus fyllde IBM:s Watson med data från Cannes Lions-vinnare. Ut spottade mjukvaran ett manus som sedan fick liv med hjälp av regissören bakom "The Last King of Scotland". Nu lanserar Lexus kampanjen på den svenska marknaden.

Samsung lanserar dejtingtjänst med fokus på kylskåpsinnehåll

Reklam Som alla vet är det insidan som räknas. Insidan på ditt kylskåp, det vill säga.

Kungen av kitsch – Snoop Doggs bästa reklamsamarbeten

Reklam Calvin "Snoop Dogg" Broadus är Klarnas nya ansikte utåt. Men det är inte första gången rapparen från Long Beach dyker upp i reklamfilmer. Hur står sig Smoooth Dogg mot Snoops tidigare reklamsamarbeten?

David Sandström: ”Fame är viktigast av allt för Klarna som varumärke"

Reklam Med Snoop Dogg som delägare och frontfigur hoppas Klarna kunna få internationellt genomslag på riktigt. Enligt Klarnas marknadsdirektör David Sandström har vi bara sätt en skärva av vad som kommer att rullas ut under 2019.

Snoop Dogg går in i Klarna och byter namn till Smooth Dogg – här är kampanjen

Reklam Klarna inleder ett samarbete med Snoop Dogg som också går in som investerare i betalbolaget. Entreprenörern och hiphop-legenden blir frontfigur för den nya kampanjen "Get Smoooth" där han förvandlas till Smoooth Dogg.

P&G testar en ny mediemodell – låter inhouseteamet pitcha

morgonsvepet Procter & Gamble låter inhouseteamet ställas mot externa byråer i pitcher, norska Konsumentverket granskar Norwegians influencer-satsning och Facebook-användare känner inte till datainsamling. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.

Kampanj: Skidhjältar vill krossa OS-myter

Reklam I veckan lämnade Stockholm in sin ansökan till OS 2026. Nu har Konceptstudion tillsammans med Svenska Skidförbundet lanserat en kampanjsajten OS-myter för att övertyga allmänheten om fördelarna med att hålla vinterspelen.

Terapi och nytt erbjudande ska bota din roamingrädsla

Reklam Varannan svensk oroar sig för att roama utomlands. För att lindra det släpper Tre nu roamingen fri i 50 länder utanför EU och släpper samtidigt en ny hypnotiserande reklamkampanj som ska bota roamingångesten.

Norr gör marknadssatsning – släpper första reklamkampanjen

Reklam Den svenska naturdrycken Norr har det senaste året etablerat sig i flera butiksskedjor. Nu lanserar man sin första reklamkampanj, framtagen av bolagets inhouse-avdelning.

Nord DDB:s Volkswagen-kampanj – en kopia av BMW:s utomhuslösning

Reklam I veckan lanserade Volkswagen en utomhuslösning där night vision-teknik ska minska viltolyckorna. För tre år sedan kom konkurrenten BMW med en snarlik lösning i Österrike. Byrån Nord DDB hävdar att kampanjkrocken är ett olyckligt sammanträffande.

1 2 Föregående 3 4 Nästa 5 6 7 8 9

Resumé


Chefredaktör & ansvarig utgivare:
Fredrik Svedjetun
Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev. Klicka här.


kontakta Andreas Rågsjö Thorell, redaktör resume.se
Kontakta oss:

Växel 08-409 320 00

Besökadress: Gjörwellsgatan 30

Postadress: Resumé, 112 60 Stockholm

Kundservice prenumerationsfrågor 08-409 320 07

All information på resume.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa vid citering.

Resume.se är en del av Bonnier Business Media.

Start Annonsera Logga in på Resumé Insikt