Byråns marginal sjunker: ”Finns inga ursäkter”PRPriest PR:s marginal sjunker från 30 till 25 procent. Det tycker grundaren är för dåligt.20 Augusti 2015, 09:03
Byrån som ska hjälpa Bauhaus nå företagskunderByråvalByggvarukedjan Bauhaus vill bli starkare inom business to business. Med hjälp av Abby Norm och Priest PR har de tagit fram en ny kommunikationsplattform som...13 Augusti 2015, 08:11
Stjärnregissörens film med Kalla och SjöströmReklamSvenska Medaljlotteriet slår på stort. Här är den nya reklamfilmen signerad stjärnregissören Mikael Marcimain med stjärnorna Charlotte Kalla och Sarah Sjöström i huvudrollen. Byrån bakom...10 Februari 2015, 10:24
Priest PR köper Abby NormPRPriest PR köper reklambyrån Abby Norm. Från och med den 1 maj i år går byråerna ihop, men har redan nu börjat jobba tillsammans. – Det...15 Januari 2015, 08:44
Sprattet drog fullt husReklamDe kunde ha skickat ut trista inbjudningsmejl. Istället gjorde de en film som har fått 22 miljoner visningar på Youtube. Adobe och byrån Abby Norm...15 Oktober 2014, 13:34
Rivstart för VolvoReklamNu presenteras de första nomineringarna i Cannes Lions 2014. I Direct får Sverige sju nomineringar, varav två går till årets storfavorit F&B och Volvo Trucks.15 Juni 2014, 09:10
Abby Norm-grundare får nytt toppjobbReklamAnders Knutsson är en veteran inom reklambranschen och var först vd för Olssons 1996 och senare av en fyra personer som gjorde byrån till Abby...15 Maj 2014, 12:20
Sara Haag gör Hemnet-reklamReklamDen prisbelönta regissören Sara Haag gör en rikstäckande radio- och tv-kampanj för Hemnet på uppdrag av Abby Norm. Kampanjen bygger vidare på konceptet ”Alla kollar...9 Maj 2014, 08:51
Guldregn över Abby Norms Adobe-kampanjReklamReklambyrån Abby Norm har fått rena rama guldregnet över sig för Adobe-kampanjen ”Photoshop Live – Street Retouch Prank”. Byrån vann bland annat två guld i...8 Maj 2014, 14:35
Elkedjans personliga reklamoffensivReklamMed sponsring lyckades Elkedjan varken förmedla budskap eller utbud. Marknadschefen tog in Abby Norm och skapade en ny kommunikationsplattform. Nu ska reklam öka preferensen för...3 April 2014, 09:28
Hemnet kampanjar med Hemnet-knarkareReklamAbby Norms nya kampanj för Hemnet fokuserar på fenomenet Hemnet-knarkare, alltså människor som maniskt kollar bostadssajten vare sig de letar bostad eller ej.26 Mars 2014, 12:05
Toppkreatörer blir typsnittPREn personlig inbjudan med individuellt typsnitt. I dag har 239 nordiska kreatörer fått personliga bokstäver i brevlådan. Typsnitten har namn som Hollingworth Heavy, Åkestam Bold...17 Mars 2014, 15:05
Abby Norms pr-triumf för hipsteröletMedievalAbby Norm lyckades förvandla en budget på 150 000 till ett annonsvärde på 4,5 miljoner kronor genom att göra hipsterölet svårtillgängligt.11 Mars 2014, 14:41
Margot Wallström: Frågan är politiskPRPostkodlotteriet har i dagarna sjösatt den stora kampanjen "Bevara Sverige". Förre S-politikern och EU-kommissionären Margot Wallström ansvarar för satsningen på mångfald och tolerans. ...6 November 2013, 11:07
Hornstull tar plats bland världsmetropolernaReklamI en ny kampanj för uppfräschade Hornstull tar området på Södermalm i Stockholm plats bland världsmetropolerna. Reklambyrån Abby Norm har tagit hjälp av formgivaren och...4 Oktober 2013, 09:33
7,5 miljoner klick – på tre dagarReklamPhotoshop Live - Street Retouch Prank signerad Abby Norm, We Are Digital och Autoboys har blivit en riktig fullträff. Med fler än 7,5 miljoner visningar...10 Juni 2013, 07:57
Nya Hornstull blir ”Gaffel- och knivsöder” och hyllas med ny bärsReklamUnder fredagen slås portarna upp till den nya handelsplatsen Hornstull. Invigningskampanjen, signerad Abby Norm tar Hornstull tillbaka till rötterna under parollen "Gaffel- och knivsöder".26 April 2013, 09:01
Abby Norms effektiva kampanj för HemnetReklamReklambyrån Abby Norm vill visa upp sajten för bostadssök som genomslagskraftig och effektiv.26 April 2013, 07:51
Abby Norms nya storkundReklamAbby Norm har vunnit upphandlingen om livsmedelsföretaget Atria Retail och får då ansvar för varumärken som Lithells, Lönneberga och Pastejköket.19 September 2012, 11:48
Boxer-Robert hänger löstReklamAlla vet vem Boxer-Robert är. Abby Norms virala glasögonorm har satt digital-tv-bolaget Boxer på kartan. Men efter drygt elva år tillsammans ser Boxer över sin...5 Oktober 2011, 14:45
Kvällspressen Impact till Abby NormReklamKvällspressen Impact, Aftonbladets, Expressens, Kvällspostens och GTs gemensamma annonssamarbete, väljer Abby Norm som ny reklambyrå efter pitch.13 April 2011, 12:55
Boxer-Robert som knutteReklamHär är Boxers nya kampanj för HD-tv. Den här gången figurerar Robert som motorcykelknutte till tonerna av "Born to be wild",...31 Januari 2011, 12:44
Abby Norms byggprojektReklam2013 ska Bonnier Fastigheters nya handels- och mötesplats i Hornstull stå klar. Reklambyrån för projektet: Abby Norm.13 December 2010, 09:57
"Superfyndet"ReklamSuperfyndet: vin för 2699 kronor per butelj. Det kampanjar vinmärket Penfolds med just nu i en annons ibland annat DI Weekend, bakom annonsen står Abby Norm.5 November 2010, 13:54
Catt Olssons nya smörjobbReklamEn av sommarens hemligaste reklambyråaffärer är klar. I tysthet har mejerijätten Valio gjort en total intern omorganisation och i samband med detta kastades reklambyrån Abby...8 September 2010, 14:01
Reklamattack mot smuggelspritNyheterDiageo, världens största spritleverantör, med märken som Guinness och Smirnoff, går på fredag ut i en stor landsomfattande kampanj. Syftet är att få stopp på...5 Maj 2010, 14:06
Spelbolag väljer Abby NormReklamSpelbolaget Tell Gamings samarbetspartner ligafootball.com har valt Abby Norm som ny reklampartner.22 April 2010, 09:25
Delicard väljer Abby NormReklamAbby Norm blir ny samarbetspartner till affärsgåvoföretaget Delicard...9 Mars 2010, 13:52
Färdiga för pensionNyheterDialect pensionerar Jonny och Filip. Företaget vänder sig nu till en bredare målgrupp och behöver ny reklam. Fyra byråer slåss om uppdraget värt 2 miljoner kronor.1 Oktober 2009, 09:22
Dialect går in på privatmarknadenReklamDialect köper Aircall och går därmed in på privatmarknaden. I nuläget är det dock inte klart om reklambyrån Abby Norm, som har hand om Dialect,...22 Juni 2009, 09:32
Valio gör prutthumorReklamTidigare i år valde finska Valio Abby Norm till ny reklambyrå för deras produkter. Här är reklambyråns andra kampanj. Nu väljer företaget tv som huvudmedia...3 Juni 2009, 09:27
Pocketshop håller fast vid eurosizeReklamAbby Norm gör sin tredje kampanj för Pocket Shop i år. Denna gång förstärks närvaron i butik. – Varför förändra ett vinnande koncept, säger byråns vd...1 Juni 2009, 12:36
Dialect gömmer datorer på stanReklamDialect senaste kampanj, signerad Abby Norm, är utformad som en skattjakt. Pappersdatorer på stan, som kan bytas in mot riktiga, ska få folk att förstå...1 Juni 2009, 07:32
Abby Norms smörsångReklamValio vill slå sig in på smörmarknaden och lanserar nu produkten Valio Smör. Kampen om kunderna ska vinnas med en smörsång signerade Abby Norm.20 Maj 2009, 08:41
Eurosize rätt för Pocket ShopReklamPocketshop släpper en ny kampanj på eurosize. – Det här mediet har visat sig fungera väldigt bra för oss, säger Emma Danielsson, marknadsförare på Pocket Shop.23 April 2009, 12:30
Fab 5 ger Boxer-Robert tummen uppReklamAbby Norm lånar från den amerikanska tv-serien Fab 5 inför den kommande Boxer-kampanjen. Fem killar som diskuterar hur snygg en fjärkontroll är ska få fler...21 April 2009, 12:53
Abby Norm är Valios nya byråReklamFinska Valio har valt reklambyrån Abby Norm som ny partner. Nu vill företaget ta ytterligare ett steg i kommunikationen.30 Mars 2009, 14:13
Exportrådets nya lookReklam2008 vann reklambyrån Abby Norm Exportrådets pitch. Nu lanseras den nya grafiska profilen och en ny sajt.23 Mars 2009, 14:35
Oskar HellqvistNyheterOskar Hellqvist, cd/ad, på Abby Norm tar plats i webbjuryn för Månadens kampanj.13 Mars 2009, 06:47
Abby Norm tar nästa steg för DialectReklamFörra året lanserade reklambyrån det nya konceptet för Dialect. Då låg fokus på utrustning till bilen. Nu kommer nästa steg som ska förenkla arbetslivet för...3 Mars 2009, 09:41
Kampanjen ska fjättra bokköparnaNyheterPå måndag startar den nya kampanjen från Pocket Shop. Med hjälp av bilder på böcker och kedjor ska reklambyrån få fler att köpa boken Myrrha.23 Januari 2009, 10:25
Kajsa AntonellNyheterKajsa Antonell, 34 år, copywriter, Abby Norm. Radioprogramledaren och copywritern tar plats i radiojuryn.20 Januari 2009, 08:19