Så ställde FLX om reklamaffärenHelgintervjuerFör två år sedan befann sig FLX:s reklamfilmsdel i en svacka med en klyfta mellan efterfrågan och erbjudandet. Reklamchefen Eleonor Sager har varit med sedan...23 November 2019, 07:00
Judith Wolst: Nästa fas i den digitala utvecklingen – här är marknadsförarens rollResumé insiktDen fjärde industriella revolutionen påverkar inte bara vissa områden av affären utan hela ditt företags affärsmodell – vilket banar väg för att kommunikatörer får en...24 Juni 2019, 13:46
Patrik Widlund: Så skapar du ledarskap som håller tempo med utvecklingenResumé insiktEn dynamisk organisation kräver en ny form av ledarskap. För chefer är det idag mer relevant att tvivla och erfarna branschspecialister kan vara ett stort...19 Juni 2019, 11:37
Brand and business development – United Minds nya affärsområdePRMalin Severin och Mats Fogelberg bär ansvaret för United Minds nya erbjudande när byrån ska möta konkurrensen från konsultjättarna.12 April 2019, 12:55
Tänk som en startup – och effektiviseraResumé insiktEtt syfte som stakar ut riktningen, gör en organisation snabbare och mer fokuserad. Men mogna företag med inifrån-tänk saknar tydligheten. Det visas inte minst när...13 Mars 2019, 16:00
Affärsutveckla dig in i framtiden – så lyckas duResumé insiktStörst är inte bäst. Den som inte lyckas ställa om sin affär till en digital tid går förlorad – nu snabbare än någonsin. Mediebolagen har...18 Februari 2019, 13:33
Affärsutvecklare och projektledare till MirumFolk på vägMirum Stockholm fortsätter rekryteringen och tar in strategen Charlotta Lorentz och projektledaren Johan Norlund.15 Maj 2018, 14:25
Tv-nätverket Cheddars framgångskoncept – plattformsbonanza och native 3.0Resumé insiktTv-bolaget Cheddar har med nya distributionssätt och okonventionella annonsmetoder lyckats skala upp. Vad kan vi lära? Är native 3.0 problematiskt eller framtiden? Resumé Insikt studerar...10 April 2018, 11:00
Den digitala darwinismenResumé insiktKonsultjättarna käkar just nu digitala byråer till frukost och en ny byråmodell håller på att ta form. – Sköna människor som går på magkänsla kommer...20 Juni 2017, 12:15
Byrågrundaren om Great Works resa: Från sjuka idéer till affärsutvecklingHelgintervjuerNär Great Works kämpade för överlevnad genomgick dåvarande vd:n Magnus Wålsten sin värsta tid i livet. För Resumé berättar han hur man skapar en stark...2 Juni 2017, 14:03
Paid content 3.0Resumé insiktMittmedia har gjort Plus till kärnan i sin framtidsstrategi. Med datadriven innehållsutveckling ska de leverera det läsarna önskar – och tillväxten är redan ett faktum.9 Mars 2017, 09:12
Medier och e-handel – god idé eller fiasko?MediaAtt sälja materiella ting ligger inte i mediernas natur. Ändå är e-handel nu en del av flera mediehus strategier. Resumé Insikt har undersökt varför e-handel...27 Januari 2017, 07:46
Byråer – så lyckas ni med er affärsutvecklingByråvalAllt fler byråer ställer om till affärsutveckling. Men finns det en efterfrågan på kundsidan, eller är det bara ett sätt att ta sig upp i...23 November 2016, 15:23
Camilla Björkman till BreakitFolk på vägCamilla Björkman lämnar FAB Media för att bli delägare och affärsutvecklingschef i Breakit. – Vi har tjatat på henne länge, säger medgrundaren Olle Aronsson.21 Oktober 2016, 09:10
Så går H&H GroupReklamUPPDATERAD. Kommunikationskoncernen H&H Group förbättrade sin lönsamhet under 2015. – I år ökar trycket och vi kan se fram emot en fördubbling, säger koncernchef Martin...25 Juli 2016, 13:16