Ny annonschef på Dagens NyheterFolk på vägJohan Markström lämnar rollen som vd på Citypaketet och blir ny annonschef på Dagens Nyheter.16 April 2018, 11:05
Bonnier News Sales gör studie med StanfordNyheterVåren 2018 kommer Bonnier News Sales tillsammans med Standford University och Neurons INC att genomföra en studie med inriktning på neuromarketing.21 November 2017, 14:35
Bonnier News stuvar om i säljorganisationenNyheterBonnier News Sales plockar hem den externa försäljningen av bilagor, bostad och ÅF-motor från Nerom. Samtidigt tar Nerom över försäljningen av flera produkter och marknader...20 September 2017, 11:50
Bonnier News ändrar i chefsledenFolk på vägBonnier News rekryterar ett gäng nya personer samtidigt som de stuvar om i chefsleden.15 Augusti 2017, 12:59
Bonnier News vinsatsningMedievalBonnier News teamar upp med Vinkompassen för att skapa framtidens annonslösningar för vinbranschen.11 Augusti 2017, 08:12
Globalt vs. lokalt – så ska medierna tackla Google och FacebookMedievalFacebook och Google tar de lokala mediehusens annonspengar. På Stockholm Media Week diskuterade företrädare från Eskilstuna-Kuriren, Bonnier News och Eniro hur de ska tackla hotet...18 Maj 2017, 10:53
”En renässans för ansvarstagande och transparens”OpinionAnnonsörsflykten från Youtube visar på vikten av de värden som traditionella medier står för. Det skriver Alexander Lydecker, annonsdirektör på Bonnier News.3 April 2017, 07:28
Så ska Expressen göra om BrottscentralenMediaPå tisdag klockan 20 är det premiär för nya Brottscentralen. Efter att ha tagit över formatet från Aftonbladet vill Expressen göra om programmet till en...2 Mars 2017, 12:18
Annonssamarbetet 08Mälardalen går i gravenMediaAnnonssamarbetet 08Mälardalen avslutas till följd av minskade intäkter och en vilja att erbjuda mer anpassade erbjudanden mot marknaden.23 Februari 2017, 09:20
12 nya på Bonniers säljFolk på vägBonnier News Sales tar in ett flertal nya personer till den nya organisationen.8 November 2016, 10:18
Bonnier bryter med SmartclipMediaBonnier News väljer det gemensamma nätverket Woo för all videoannonsering och bryter därmed samarbetet med Smartclip som leverantör.5 September 2016, 13:37
Expressen erbjuder Facebooks nya annonstjänstReklamExpressen Studio lanserar nu Facebooks nya annonserbjudande för branded content.11 April 2016, 08:39
Bonnier Tidskrifters nya annonsdirektörFolk på vägBonnier Tidskrifter norpar DN:s och DI:s annonsdirektör Andreas Sandin. Han tar över efter Maria Croon som nyligen lämnade sitt jobb.23 Mars 2016, 08:35
Inget mer Bonnier News för WidespaceMediaI samband med lanseringen av Bonnier News Sales i januari 2016 säger Expressen och Dagens Nyheter upp sitt samarbete med mobilnätverket Widespace...9 December 2015, 15:23
Expressen satsar också på partnerstudioMediaI förra veckan skrev Resumé om Aftonbladets nya partnerstudio. Nu gör Expressen samma sak. Chef för satsningen är Anna Arvidsson.9 Februari 2015, 14:17
”Har inte fått besked om våra jobb”MediaSäljarna på Impact informerades i förväg om annonspaketets nedläggning. Men de har ännu inte fått några besked från ledningen om sina jobb eller när de måste...28 Oktober 2014, 12:39
Impact går i gravenMedia(UPPDATERAD) Annonspaketet Impact – det mångåriga samarbetet mellan Aftonbladet och Expressen – går i graven. Såväl Aftonbladet som Expressen är överens om att skjuta projetet...27 Oktober 2014, 14:41
Expressen ökar trots printrasetMediaBonnier-ägda Expressen har ökat annonsintäkterna med 4 procent jämfört med förra året trots att printprodukten tappar.16 Oktober 2014, 08:26
Försäljningsrekord för Expressen Digitala MedierMediaFörutom trafikrekord slog Expressen även försäljningsrekord i maj, juni och juli.5 Augusti 2014, 06:47
Expressen värvar från MECMediaExpressen värvar Helena Ceder Broström från mediebyrån MEC. Hon blir projektledare på Expressens annonsavdelning.12 November 2013, 09:32
Expressen i digitalt annonssamarbete med NTMMediaExpressen har inlett ett digitalt annonssamarbete med NTM-koncernen – och skapar ”Reach” – ett digitalt räckviddspaket på Expressen.se och NTM:s samtliga sajter.6 November 2013, 14:08
”Jag och styrelsen är inte överens”MediaJoakim Francke slutar som försäljningsdirektör på annonspaketet Kvällspressen Impact. – Jag och styrelsen är inte överens om vad som ska göras, säger han till Resumé.2 September 2013, 09:10
Expressen värvar från SF MediaMediaAlexander Lydecker fortsätter att rekrytera till sitt säljteam. Senaste förstärkningen är Jenny Rahm, tidigare ansvarig för digitala försäljning och den kreativa avdelningen på SF...21 Januari 2013, 10:04
Expressen tar in King Street MediaMediaExpressens nya annosdirektör Alexander Lydecker tar in sitt forna säljbolag King Street Media för att förstärka försäljningen med Expressen Magasin.2 Oktober 2012, 09:38
Lydeckers rivstart på ExpressenMediaExpressen med annonsdirektören Alexander Lydecker i spetsen gör om annonsavdelningen. Organisationens olika ansvarsområden ska bli tydligare uppdelade. Samtidigt bildas en creative sales-sektion ledd av Anna...17 September 2012, 09:11
”Drömjobb att vara med på den här resan”MediaExpressen genomför en större omorganisation och skapar tre nya affärsområden. Nytt är också att man plockar in Alexander Lydecker som annonsdirektör. Han kommer närmast från...20 Juni 2012, 14:01
”Komiskt att jag framställs som en toppidrottsman”MediaI kändispressen är han Carolina Gynnings sambo och ”innebandystjärna”. I branschpressen är han Alexander Lydecker, föräljningschef på annonspaketet Kvällspressen Impact. – Jag tycker att det är komiskt...23 December 2011, 11:50
Impact byter reklambyråReklamAftonbladets, Expressens, GT:s och Kvällspostens gemensamma annonssamarbete Kvällspressen Impact byter reklambyrå - från Abby norm till Svensson.22 November 2011, 12:03