Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Anders Hasselstrand på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Anders Hasselstrand.
Reklam
Nyligen meddelade flera av Klirr Stockholms kunder att de skär i budgeten för 2014. Reklambyrån ser över sina personalkostnader och i dag fick medarbetarna beskedet. Nu väntar fackliga förhandlingar. – Det känns jävligt surt, säger byråns vd Anders Hasselstrand.
Reklam
Klirr ökar nettomsättningen från 91,9 miljoner kronor till 92,7 miljoner kronor samt vinsten med nära tre miljoner kronor. Byrån har också fått 14 nya kunder. De stora vinnarna är de fyra delägarna som har kammat hem cirka 22 miljoner kronor på fem år, varav cirka 4,5 miljoner enbart under 2011.
Reklam
I sin nya kampanj ställer Frödinge ut 2 000 plastgrodor i butiker runt om i landet. Hittar man grodan och kysser den får man – inte en prins men väl en prinsessbakelse. – Implicit säger vi: kyss grodan så förvandlas den till en prinsessbakelse, säger Anders Hasselstrand, vd på Klirr, som ligger bakom kampanjen.
Reklam
Efter en pitch med ett flertal inbjudna byråer står det nu klart att Aftonbladet väljer Klirr som ny trade marketingbyrå. Stockholmsbyrån blir ansvarig för tidningens printavdelning. En av de stora utmaningarna blir nu att öka försäljningen av tidningen.