Paid content 3.0Resumé insiktMittmedia har gjort Plus till kärnan i sin framtidsstrategi. Med datadriven innehållsutveckling ska de leverera det läsarna önskar – och tillväxten är redan ett faktum.9 Mars 2017, 09:12
Aftonbladet trappar upp kampen mot techjättarna med ny plattformMediaRenare design, snabbare laddning, nya annonsformat och enklare för redaktörerna. Det är målsättningen när Aftonbladet.se byter teknisk miljö.18 November 2016, 09:22
Di:s adblockerknep – slussa direkt in i köpflödetMediaDi är en av de medier som tagit tag i adblocker-problemet – nu genom att dra in läsare direkt till köpflödet. Läs om hur Di,...4 Mars 2016, 13:06
Aftonbladet: Därför lämnar vi Kia-index mätning av webb-tvOpinionI dag publiceras den senaste statistiken från Kiaindex. Aftonbladet "tokökar" med 46 procent på webb-tv. Vi borde jubla. Det gör vi inte. Statistiken är så...17 Februari 2016, 13:27
Aftonbladets annonsformat sågasReklamI flera år har Aftonbladets annonser i form av puffar med identiskt utseende som sajtens nyhetsartiklar varit en gynnsam affär. Nu kritiseras annonsformatet av Journalistförbundet...8 Februari 2013, 11:20
”Är detta verkligen en nyhetstidning?”DagspressIdag släpptes Sydsvenskan och Trelleborgs Allehanda sina nya sajter. Designen är radikalt förändrad och liknar få svenska nyhetssajter. Djärvt, men inte helt lyckat är branschens dom.14 April 2010, 11:04