Simone Westerberg Skoog: Analysverktygen som ökar din försäljningResumé insiktFör att säkerställa försäljning på kort och lång sikt krävs olika insatser för att attrahera individer i köpcykeln. Vår krönikör Simone Westerberg Skoog guidar om...22 November, 09:31
Bloggbevakning till attack mot Isabella LöwengripPodcastIsabella Löwengrips liv liknar en film och svenskarna vill bara ha mer. Hur blev det så här? Vi bjuder in Bloggbevaknings Camilla Gervide till podden...21 November, 09:46
Google stramar åt inom politisk annonseringMorgonsvepetNu skärper även Google politisk annonsering, Facebook lanserar brand safety-verktyg och Coca Cola lägger mer pengar än någonsin på julkampanjen.21 November, 07:32
Så riktar Sveriges 20 största annonsörer sina medieval 2019Affärer7 av 10 av de tio största annonsörerna har ökat medieinvesteringarna under årets första nio månader och det är tv som är motor. Det visar...4 November, 14:46
Så har reklamköparna flyttat pengarna 2019 – bransch för branschRapporterVilka annonsörer driver upp tv-investeringarna och vad har uppstickarna för strategi när de utmanar sina branscher? Resumé har kartlagt medieköpen för årets tre första kvartal.31 Oktober, 15:43
Kartläggning: Sveriges 100 största annonsörer – så många marknadschefer har de haftResumé insiktDet senaste året har många tunga marknadschefer lämnat sina positioner. Enligt Resumé Insikts kartläggning sitter man i snitt 3,2 år på sin position innan det...4 September, 12:13
Rekord i användartillväxt – är Snapchat tillbaka?NyheterInstagrams Snapchat-kopia ställde till det för företaget. Men tonåringarna kan rädda det. Snapchat slår förväntningarna och visar användartillväxt för andra kvartalet.24 Juli, 09:12
Annonsörerna rasar mot Trustpilot: "Vilseledande"Resumé insiktOmdömen är missvisande. Det menar flera annonsörer som approachas av omdömessajterna. – Att påverka urvalet av respondenter påverkar trovärdigheten rejält, säger Blockets marknadschef Cecilia von Krusenstierna.13 Juni, 07:44
Marknadscheferna om bristen på mångfald: "En väckarklocka för hela branschen"ReklamI förra veckan kom dystra rapporter från Handelshögskolan som visar att mångfalden i svensk reklam inte har förbättrats på tio år. Nu reagerar några...11 Juni, 12:30
Svenska annonsörer rasar mot Youtube – stoppar all reklamNyheterAnnonsörerna sponsrar vapen, droger och rasism på på Youtube, visar Resumé Insikts granskning. Flera känner sig nu lurade av Google och lämnar plattformen. – Det är...8 Maj, 12:09
Psykologen och experterna: Därför drabbas du av tech-fomoResumé insiktRädslan för att missa en ny hajpad techpryl kan sätta skräck i vilken marknadschef som helst. Vi har pratat med psykologer och experter som reder...3 April, 09:01
Unilever överväger att skrota CMO-rollenNyheterSedan det blev känt att Keith Weed slutar som chief marketing officer på världens näst största annonsör har det börjat spekuleras kring i fall Unilever...2 April, 13:39
Annonsörer bojkottar Fox-profilen efter sexistiska uttalandenMedia34 varumärken har dragit tillbaka sin annonsering i Fox-showen "Tucker Carlson Tonight" sedan sexistiska uttalanden som programledaren gjorde i sitt tidigare radioprogram blivit avslöjade.13 Mars, 08:49
Experterna: Så kan du öka engagemanget i sociala medierResumé insiktHur charmar man sin publik i dagens kaosartade brus? Och när är det dags att bara släppa allt och lägga ner? Så här arbetar du...16 Januari, 14:02
Fredrik Wass: Tre fenomen som sätter kommunikatörer på provResumé insiktOmvärldsanalytiker Fredrik Wass har finkammat marknaden på insikter – här är tre punkter som gör ditt 2019 ljusare.28 November 2018, 09:38
Fyra effektiva strategier för syftesdriven kommunikationReklamEngagemang, fingertoppskänsla och räckvidd – alla ingredienser som framgångsrikt bygger varumärkens syfte. Det visar en färsk rapport framtagen av marknadsföringsanalysföretaget Warc.13 November 2018, 12:56
Storannonsören Unilever sätter press på konkurrenternaPRVärldens näst största annonsör Unilever kräver ett globalt förbud mot djurförsök i kosmetikindustrin i samarbete med djurskyddskoncernen Humane Society International (HSI).15 Oktober 2018, 12:58
"FBI-utredning kan öka transparensen"ReklamThe Association of National Advertisers (ANA) har meddelat sina medlemmar om FBI:s utredning mot mediebyråjättarna. Branschorganisationen hoppas att utredningen på sikt kommer att skapa en...15 Oktober 2018, 12:29
Sveriges Bästa Marknadschefer – mesta vinnarna genom tidernaReklamDen 18 oktober korar Resumé Sveriges Bästa Marknadschefer för trettonde gången. Historiskt sett finns det några annonsörer och marknadschefer som fått stråla sig lite extra...4 Oktober 2018, 13:03
Avsked till branschen: ”Många marknadschefer har tappat initiativet”HelgintervjuerSom vd för Sveriges Annonsörer har han varit en stridbar debattör. I förra veckan gjorde Anders Ericson sorti efter 19 år av vinster och förluster.21 September 2018, 16:09
Schibsteds native-studie: Produkt ger högre boost än känslaMediaTrodde du att känsla räckte längre än informativt produktfokus inom native advertising? Tänk om. Här är resultatet från Schibsteds omfattande nativestudie.6 September 2018, 07:47
Han tar över efter Martin Sorrell på WPPMediaWPP gör internrekrytering, Google och Mastercard trackade köpare i hemlig annonsdeal och annonsörer drabbas hårt medan medier slipper undan Twitters nya annonspolicy.31 Augusti 2018, 06:34
Storannonsörer i uppror – skapar egen mediebyråMediaFörhållandet mellan norska annonsörer och mediebyråer har varit spänt sedan 2016. Missnöjet har lett till att annonsörerna nu gör en egen mediebyråsatsning.24 Augusti 2018, 12:39
Rapport: Sveriges största annonsörer riskerar att bryta mot GDPRReklamGenom att lagra personuppgifter med hjälp av spårningsteknik och cookies riskerar svenska annonsörer att bryta mot EU:s nya dataskyddsförordning GDPR när den införs 25...23 Mars 2018, 12:36
Krisen: Marknadscheferna sätter press på FacebookResumé insiktAnnonsörer är djupt kritiska till Facebook i integritetsfrågan. Men att sluta annonsera där är en riktigt dålig idé. Resumé Insikt analyserar de senaste dagarnas skandal.23 Mars 2018, 10:05
Så ställer du om varumärkets strategi efter Facebooks förändringResumé insiktVarumärken måste både ställa om sin strategi och vara villiga att betala mer om de ska fortsätta vara relevanta på Facebook.12 Januari 2018, 11:47
Så kan blockchains förändra mediebranschenResumé insiktMed blockchains är målet att lösa medie- och kommunikationsbranschens utmaningar med microbetalningar och adtech.30 Mars 2017, 11:02
Vilka vinner och förlorar när annonsörer flyr Youtube?Resumé insiktAtt utåt synas tillsammans med extrema budskap är något av ett varumärkes värsta mardröm.24 Mars 2017, 10:31