Tre vinnande tips i kristiderOpinionHur ska man tänka som marknadsförare när marknaden ställs på ända och förutsättningarna för att göra sitt jobb begränsas – När mattan dras undan? Kanske...4 Maj 2020, 12:40
Vilka handlare blir coronakrisens vinnare? – här är nya numret av ResuméMediaKonkursdöden sveper över detaljhandeln. Coronakrisen är den självklara förklaringen. Men sjukdomstillståndet i dagens handel såddes i marknadsföringen vid förra finanskrisen för tolv år sedan. I...23 April 2020, 09:17
Arvid Axland: "Varför står så många retail-kedjor och ser på sin egen död?"Resumé insiktPools grundare Arvid Axland plockar ut tre spännande bolag att ta rygg på, pratar om hur pendeln svänger från automatiserade budskap till varumärkesbygge – och pushar...26 Juni 2019, 10:15
Nu blir de PoolareByråvalPool och Poolia – nu börjar de jobba med varandra. Reklambyrån ska hjälpa rekryteringsföretaget att jobba med marknadsföringen på ett nytt sätt.29 Januari 2015, 08:34
Programledarna lyriska över ”the Swedish prank”ReklamResumé har tidigare skrivit om Gröna Lunds levande reklamskylt som skrämt slag på folk. Nu har ABC News i USA upptäckte kampanjen – och programledarna är...31 Oktober 2014, 10:50
Pool värvar projektledartrioReklamReklambyrån Pool värvar en hel projektledartrio. Två direkt från kundsidan och en från byråsidan.28 Januari 2011, 16:12
"En riktig drömkund"ReklamEfter en tids pitchande står det nu klart att Naturhistoriska riksmuseet väljer reklambyrån Pool. ...20 December 2010, 15:25
Arvid AxlandNyheterArvid Axland, 35 år, strateg, Pool Den pappalediga strategen tar plats i dr-juryn.30 Januari 2009, 08:20