Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om BBH på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om BBH.
Resumé insikt
"Den stora trenden som fortsätter definiera vad vi gör i framtiden är såklart konsolideringen mellan allt från reklam, design, pr, tech och affärsutveckling", säger BBH Stockholms nya concept editor Christian Hammar i veckans spaning.
Helgintervjuer
Monterosa blir en del av BBH-familjen. Resumé har träffat reklamlegendaren Sir John Hegarty och hans svenska kollegor Pelle Sjönell, Carl Norberg och Andreas Björk för att prata rampljus, kreativitet och branschutmaningar.
Reklam
Johnnie Walker skapade mycket uppmärksamhet när man drog igång en global pitch som konkurrensutsatte BBH – Johnnie Walker har haft enorma framgångar med BBH:s "Keep Walking-koncept" under 14 år. Nu står det klart att Johnnie Walker väljer Anomaly som global byrå.
Reklam
Sir John Hegerty, som firar 30-årsjubileum med Bartle Bogle Hegarty, BBH, och Dan Wieden, som har en lika gammal byrå i Wieden + Kennedy, slåss om att sitta herre på täppan. Nu har Adweek korat vinnarna av årets bästa reklamfilmer. Hälften kommer från de båda byråerna, men BBH:s kampanj Three Little Pigs för The Guardian anses allra bäst.
Reklam
Zeta Interactive har upprättat en lista över vilka reklamfilmer som var mest omtalade på nätet under året som gått.
Allra störst ”buzz” hade faktiskt inte Old Spice-filmen utan en Axe-kampanj signerad svenska bröderna Sjönell.
– Vi är mycket stolta, säger Calle Sjönell CD på BBH New York.