Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Bet365 på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Bet365.
Annonsörer
Under sommarmånaderna drog mer hälften av Sveriges 30 största annonsörer, varav flera bolag inom dagligvaruhandeln, ned på investeringarna. ✓ Varumärkena som ökat och minskat medieköpen mest. ✓ Tillväxtbolagen som sparar. ✓ Tio varumärken som tryckte på gaspedalen.
Reklam
En färsk undersökning från Sveriges Annonsörer visar att 8 av 10 svenskar är negativa till kändisar i spelreklam. För Resumé berättar bet365 och Betsson om varför kändisar som reklamspelare är effektivt i kommunikationen.
Reklam
bet365:s tidigare reklamkoncept fick stor uppmärksamhet och en egen parodi. Inför säsongsstarten av Premier League har spelbolaget tagit in den amerikanske storskådisen Samuel L. Jackson som ansikte utåt i Sverige.
Reklam
Resumé har tidigare berättat att spelbolaget Bet365 vill öka uppmärksamheten kring bolagets mobila livebetting-produkt. Bolaget kör nu igång nästa fas av kampanjen som går ut på att visa uppdaterade liveodds i reklamen. Premiären sker vid Zlatans Champions League-match mot Anderlecht.
– Det här är första gången det görs i Sverige, säger Jörgen Sparredal, svensk marknadschef på Bet365.
Reklam
Spelbolaget Bet365 vill skapa ökat fokus på sin mobila livebetting-produkt. Bolaget gör nu sin största satsning någonsin i Sverige. Bet 365 kopplar också in skådespelaren Jens Hultén som bolagets ansikte utåt. Han medverkar i Johan Falk-filmerna och är även med i den senaste James Bond-filmen Skyfall.
TV
Kontoret med Solsidan-karaktären tillika Sveriges kanske snålaste man, Ove Sundberg, har TV4-premiär den 12 februari. Resumé kan berätta att paketen för huvudsponsorerna sålt slut redan i oktober. Proffice, Unionen, Nibe Värmepumpar och Bet365 går in med miljonbelopp som huvudsponsorer.