Ångest, drömmar och belöning: Så jobbar datadrivna startups för att förstå det mänskliga beteendetData(Ur arkivet) När många tror att marknadsföring handlar om data inser andra att det är människors drivkrafter som är avgörande. Och nu kommer allt fler...22 Maj 2020, 07:38
The replication crisis – och vad den betyder för digReklamMarknadsföringsdoktorn Mats Georgson om marknadsförarens dilemma när färska forskningsrön allt snabbare blir allt svårare att återskapa – och hur du ska hantera det i ditt...21 November 2018, 12:45
Mästaren på nudging har hittat rätt gruppKarriärsöndagHan vet att han är bra på beteendedesign. Och han vet vem som är bäst på att lyfta honom. För Resumé berättar Gullers Grupp nyförvärv...17 November 2018, 23:15
”Snabb” och ”långsam” kunskap och vikten av att förstå skillnadenReklam"Hetsjakten på ny kunskap leder till att man glömmer bort att det finns massor av gammal god kunskap att ta till sig för att förstå...26 September 2018, 09:57
”Konsumtionskulturen är här för att stanna ”– så ska marknadsförare ageraReklamAntropologdoktorn Katarina Graffman och reklamprofessorn Jacob Östberg ligger bakom boken "Vi är vad vi köper" som reder ut den nya konsumtionskulturens grepp om konsumenten. För...9 April 2018, 08:43
Därför ska du bry dig om årets Nobelpristagare i ekonomiNyheterHenrik Sjödin, ekonomie doktor från Handelshögskolan och strateg på Åkestam Holst, om varför årets nobelpristagare i ekonomi, Richard H. Thaler, är relevant för kommunikationsbranschen.11 Oktober 2017, 12:16