Därför växer de nya byråmodellerna framTrendDen traditionella reklambyrån för en tynande tillvaro. Marknadsavdelningen har nya behov när de själva tar hand om mer av marknadsföringen. Entré: de nya byråmodellerna.25 Februari 2020, 13:18
Björn Larsson slutar som marknadsdirektör – ska fortsätta hjälpa CoopFolk på vägBjörn Larsson lämnar sin roll som affärsområdesdirektör för marknad, kommunikation och hållbarhet, i stället får han en strategisk roll på Coop. Marknadschefen Marie Wedin tar...13 Februari 2020, 09:26
Efter omorganisationen – en handfull lämnar Coop som utser nya cheferNyheterI samband med att Coop slår samman marknads- och kommunikationsavdelningarna väljer en handfull medarbetare att lämna. Samtidigt står det klart att Bodil Jönsson-Lindgren blir ny...2 Oktober 2019, 13:53
Coops marknadschef kritisk mot Björn Borgs GuldäggsvinstReklamUnder gårdagen prisades kreatörerna bakom Björn Borgs kampanj "Chase the exerhighs" med Guldblick. En som är kritisk mot kampanjen är Björn Larsson, marknadschef på Coop,...26 April 2019, 12:21
Lidl:s reklamhån mot CoopNyheterI dag går Lidl hårt åt Coops priser i en annons som uppmärksammar att en majoritet av varorna hos konkurrenten inte är prissänkta. Coops marknadsdirektör...8 April 2019, 12:56
Björn Larsson var vd för A-Com – i dag sågar han nätverkets affärsmodellReklamCoops marknadsdirektör Björn Larsson var vd för A-Com i början av 2000-talet. I dag är han mycket kritisk kring hur nätverket fungerade när konjunkturen vände...16 November 2018, 10:14
Coop mångmiljonsatsar på Änglamark – vill äga utomhusReklamCoop återlanserar sitt ekologiska Änglamark med en kampanj som kostar mellan 20-25 miljoner kronor. För Resumé berättar Coops marknadsdirektör vad som ligger bakom satsningen och...11 Oktober 2018, 08:38
”The Mauler” frontar Coops nya vegosatsningReklamCoop går vidare med sitt syftesdrivna koncept. Den här gången handlar det om vegetabiliskt protein istället för kött. MMA-fightern Alexander "The Mauler" Gustafsson syns i...25 Oktober 2017, 11:35
Marknadschefsvinnarna om branschutvecklingenNyheterInför Sveriges Bästa Marknadschefer nästa vecka har Resumé gjort en stor enkät med fjolårets vinnare. Den här gången är det dags för Jörgen Sparredal på...17 Oktober 2017, 12:58
Så vill han revolutionera reklamen med CoopPRDet började med "Ekoeffekten". Sedan kom kampanjen "Kära köttbit". Nu vill Coops marknadsdirektör Björn Larsson göra revolution.29 Mars 2017, 09:06
10 branschpersonligheter som gjorde avtryck 2016MediaDonald Trump i all ära. Den svenska kommunikationsbranschen inrymmer också karaktärer. Vissa skriker högre än andra, andra visar mod, några är helt enkelt geniala.22 December 2016, 15:43
Coops reklampassning till ICA och WillysReklamI matkedjans nya kampanj får konkurrenterna varsin släng av sleven.24 Oktober 2016, 08:03
Från anonym Ica-kopia till profilerad samhällsdebattörReklamCoop med marknadsdirektör Björn Larsson i spetsen har gjort en storartad varumärkesresa. Nu blir han Sveriges Bästa Marknadschef i kategori Livsmedel.20 Oktober 2016, 12:19
Rubrikernas man vinner - Björn Larsson är Sveriges Bästa MarknadschefReklamFöre detta reklamdirektör Björn Larsson kom till ett anonymt och defensivt Coop hösten 2014. Han inledde med att skrota Forsman & Bodenfors reklamkoncept. I stället...20 Oktober 2016, 07:58
Så ska F&B fira vinsten – genom nakendoppReklamCoops "Ekoeffekten" skräller till och vinner Grand Prix, Cannes Lions finaste pris, i PR-kategorin. – Det är helt surrealistiskt, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop.21 Juni 2016, 19:19
Coop pikar ICA med annons utanför deras huvudkontorMedievalTill Sveriges grönaste varumärke utsågs Coops varumärke Änglamark och även andraplatsen gick till Coop. Trea kom Ica, vilket Coop var snabba på att göra dem...30 Maj 2016, 10:42
Coops nya marknadsstrategi – en succéReklamCoop skrotade Konsum och gjorde om hela strategin. Nu har butiken stramat upp butiksfloran, satsat på eko – och blivit virala.28 April 2016, 10:36
Coop letar pr-byråByråval”Sveriges kaxigaste matkedja är tillbaka” var ett av Coops kampanjbudskap 2015. Marknadsdirektören Björn Larsson ser tillbaka på ett år där förlustberget vände till svarta siffror. Nu...10 Mars 2016, 09:54
Fokus på råvarorna i Coops julkampanjReklamCoop hävdar att julmaten blir godare med deras produkter.11 December 2015, 12:22
Därför försvinner Konsum som varumärkeReklamKonsum var Coops äldsta butiksvarumärke, men begreppet "Dyr-Konsum" var också en också en belastning. För Resumé berättar Coops marknadsdirektör Björn Larsson om den nya strategin...8 September 2015, 13:00
Utländsk succé för Coops ekoexperimentReklamCoops viralfilm "Ekoeffekten" av Forsman & Bodenfors har fått stor spridning. Särskilt utanför Sveriges gränser.3 Juli 2015, 11:31
Därför skrotade han Coops reklamkonceptReklamMed Björn Larsson som marknadsdirektör kommer Coop att minska sina investeringar i traditionell tv. Han berättar också varför han valde att släcka Forsman & Bodenfors...6 Maj 2015, 10:23
Ny marknadsdirektör på SwedbankReklamDet blir Stina Falklind-Gross som tar över jobbet som marknadsdirektör på Swedbank efter Björn Larsson. Det uppger källor till Resumé. Rekryteringen sker därmed internt.14 April 2015, 13:24
Coop byter reklamkonceptReklamDe senaste tre åren har Coop tillsammans med byrån Forsman & Bodenfors använt sig av ett reklamfilmskoncept där medlemmarna står i centrum. Nu har marknadsdirektören...30 Mars 2015, 10:17
Björn Larsson lämnar Swedbank – får nytt toppjobb på CoopReklamKoncernmarknadsdirektören Björn Larsson lämnar Swedbank och går till Coop där han i princip får samma roll, med plats i koncernledningen. – Coop har en fantastisk position...6 November 2014, 08:56
Folkbanken gör miljonärsreklamReklamSwedbank går ut med en kampanj till nyblivna miljonärer. Den Lowe Brindfors-signerade kampanjen fokuserar på människor som trots höga inkomster inte känner sig särskilt rika.25 Juni 2013, 09:14
Reklamhöjdare bakom Friends Arena – presenteras 3 aprilReklamReklamhöjdarna från tiden på Lowe Brindfors – Hans Brindfors, Lars Axelsson och Björn Larsson – ligger bakom konceptet när Swedbank Arena i Solna byter namn...26 Mars 2012, 09:25
Lowe-avhoppare får tre storkunderReklamLowe Brindfors fd vice vd, Ulf Ahlstrand, och byråns copy Joakim Wållgren, drog igång en byrå vid årsskiftet – Ahlstrand Wållgren. Den nya byrån har...22 Februari 2012, 13:49
"Ni har räknat för lågt"ReklamNätverkens avgifter är mycket högre än vad Resumé räknade med förra veckan. Det säger både nätverksanställda och tidigare chefer på stora byråer. Resumé räknade ut...4 Maj 2011, 09:00
Swedbank frodas under ekenReklamEn ekorre och en anka. Under eken. Med idén ”den som spar han har”. Det var ingredienserna när Swedbank laddade om och storlanserade sitt nya...16 Mars 2011, 15:35
"En naturlig avgift"ReklamByråerna redovisar varken byråintäkter eller sina avgifter till nätverken. Ett undantag är Lowe Brindfors som sedan två år redovisar sin ”management fee”. – Avgiften är helt naturlig...25 Februari 2011, 13:25
Swedbank utpekas som ny arbetsplats för LarssonReklamFlera källor till Resume.se utpekar Swedbank som nästa arbetsplats för Björn Larsson, vd för Lowe Brindfors. Och som hans ersättare på byrån utpekas Lars ”Laxen”...25 November 2009, 12:23
Brindfors riskerade nedläggningReklamDet började med ett samtal från SAAB. Under ett parasoll i Malaysia fick han nästa samtal. Det från Ericsson. De tio dagar som förflöt mellan...16 September 2009, 18:13
"Vi har inrättat en nödbroms på byrån!"ReklamMognadsgraden hos köparsidan var låg och det gick åt helvet från dag ett. Men det var en intern förtroendekris för byrån som innebar samarbetet mellan...8 Maj 2009, 11:08
"Vi tror på Saabs affärsplan"NyheterIdag har Saab lämnat in en ansökan om företagsrekonstruktion. – Vi avvaktar mer information från Saab och vi har sedan en tid tillbaka en plan för...20 Februari 2009, 09:27