Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Bonnier Growth Media på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Bonnier Growth Media.
TV
Grabbighet, sexism och excesser i ledningen. Det blåser just nu snålt kring SF Studios och vd:n Jonas Fors. Men trots skandalerna håller han sig borta från medierna. Samtidigt kan Resumé avslöja att ordföranden Mikael Lövgren deläger lyxyachten "Naughty by Nature" i Cannes där bolaget huserat.
Helgintervjuer
Martin Schori är kritisk mot mediehusen och sin förre arbetsgivare Aftonbladets sätt att hantera talanger. För Resumé berättar KIT:s nyhetschef om hur man ska bygga ett ledande mediehus utan att tappa nybyggarandan.
Media
Nystartade sajten KIT tog in 50 miljoner kronor i riskkapital från Bonnier Growth Media redan i september, då kan Apple Watch komma till Sverige och tv-serien "Blå Ögon" frias efter anmälningsvåg. Det är några av rubrikerna i morgonsvepet.
Media
(UPPDATERAD) Bonnier Tidskrifters digitala toppchefer Robert Brännström och Fredrik Strömberg har sagt upp sig för att starta en ny redaktionell sajt, tillsammans med Peder Bonnier. Satsningen backas upp av Bonnier Growth Media. – Vi ska starta en ny redaktionell sajt för en tid där ett socialt och mobilt är de primära källorna till mediekonsumtion, säger Robert Brännström.
Media
(UPPDATERAD) Anna Bråkenhielm grundade produktionsbolaget Scandinavian Studios, tillsammans med Bonnier. Nu blir hon utköpt när Bonnier lägger vantarna på hela verksamheten. – Jag kände redan i höstas att det är dags att göra något annat, säger hon till Resumé.
Media
Programmet Bonnier Accelerator rullar vidare för andra året. Målet är att hitta framtidens digitala stjärnor. Det är först efter tre månaders ”accelerator-verksamhet” som Bonnier inleder förhandlingar om man ska köpa in sig i bolaget eller ej.
Media
Bonniers chef för affärsområdet, Growth Media, Ulrika Saxon, hyllar spelutvecklingsbolaget Toca Boca, som utvecklar appar för barn. – Vi passerade 50 miljoner nedladdningar på App Store under förra veckan, sade hon under Sime på Cirkus i Stockholm. Hon förklarade även som krävs för att Growth Media ska investera i ett bolag eller en affärsidé.