Reklamklassiker: Så blev Pripps Blå bilden av svensk sommarReklamNär Brindfors tog över Pripps Blå handlade det om ett minusvarumärke. Reklamfilmer med skärgårdsmiljöer, midsommarkänsla och folkkära artister gör att ölmärket fortfarande är starkt sammankopplat...5 Juni 2019, 22:31
Frågetecken kring Brindfors efter kreatörsflyktenReklamDrygt ett år har gått sedan Jonas Dahlquist och Johan Öhlin köpte upp Brindfors från MullenLowe. I dag har nyckelkreatörerna lämnat byrån, kunderna lyser med...18 April 2018, 13:14
Idun Minerals nya koncept ska tydliggöra bolagets nordiska ursprungReklamI dag lanserar makeup- och hudvårdsföretaget Idun Minerals sitt nya kommunikationskoncept, framtaget av Brindfors. Det nya konceptet kommer att genomsyra varumärkets kommunikation i alla kanaler.6 Februari 2018, 09:16
Kommunikatören Kamprad: ”Otroligt skicklig på att odla bilden av sin person”PRHan skapade ett supervarumärke där alla enheter gick ihop och krishanterade skickligt när hans samröre med nazisterna avslöjades. För Resumé ger en reklamlegendar, en varumärkesexpert...29 Januari 2018, 12:26
Så gick det för Sushi Yamas kampanj som skulle få fler gravida kvinnor att äta laxReklamSushikedjan Sushi Yama och Norges Sjömatsråd ville få fler gravida kvinnor att äta rå lax. Tre månader senare har andelen svenskar som anser att den...24 Januari 2018, 13:40
Henrik Almqvist: ”Spelbolagens usla kommunikation fick mig att sluta spela”Resumé insiktBrindfors kreative ledare Henrik Almqvist har precis börjat på M&C Saatchi. Och han hatar spelbolagens kommunikation. – Varför tror ni att vi som gillar att spela...14 December 2017, 13:56