Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Brindfors på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Brindfors.
Helgintervjuer
Helgintervju med den legendariske formgivaren och byråledaren Hans Brindfors. För Resumé berättar han ✓ varför han fortsätter frilansa, men inte vill jobba på en byrå ✓ hur han ser tillbaka på Brindfors, Brindfors Design och Brand Union ✓ Fermentaskandalen och de klippta banden med vännen Leon Nordin ✓ varför det är viktigt att våga skala av reklamen.
Reklam
När Brindfors tog över Pripps Blå handlade det om ett minusvarumärke. Reklamfilmer med skärgårdsmiljöer, midsommarkänsla och folkkära artister gör att ölmärket fortfarande är starkt sammankopplat med den svenska sommaren.
PR
Han skapade ett supervarumärke där alla enheter gick ihop och krishanterade skickligt när hans samröre med nazisterna avslöjades. För Resumé ger en reklamlegendar, en varumärkesexpert och en pr-konsult sin bild av kommunikatören Ingvar Kamprad.
Reklam
Sushikedjan Sushi Yama och Norges Sjömatsråd ville få fler gravida kvinnor att äta rå lax. Tre månader senare har andelen svenskar som anser att den är farlig för just gravida kvinnor minskat från 13 till 4 procent.
Resumé insikt
Brindfors kreative ledare Henrik Almqvist har precis börjat på M&C Saatchi.
Och han hatar spelbolagens kommunikation.
– Varför tror ni att vi som gillar att spela är grottmänniskor, frågar han sig.
Reklam
I en ny reklamkampanj försöker Knorr reda ut vilken mattyp just du är, och i reklamfilmen #loveatfirsttaste tar de ytterligare ett steg längre och låter singlar paras ihop med varandra utifrån vilken typ av mat de gillar.