Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Camilla Läckberg på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Camilla Läckberg.
Byråer
Hon beskrivs ofta som en pr-drottning och stjärnentreprenör. Lili Assefas pr-byrå jobbar med Melodifestivalen, Elle-galan och stjärnor som Camilla Läckberg och Jason Diakité. Innanför väggarna på bolaget beskriver tidigare anställda en tillvaro som är allt annat än glamourös.
– Jag ifrågasatte mig själv konstant och grät på kvällarna, säger en person.
Varumärke
Camilla Läckberg lät designern Oscar Kylberg ta fram en logotyp för den renoverade grosshandlarvillan Villa Lumos. Bedows designchef Anders Bollman tror att författarens varumärkesarbete med bostaden har ekonomiska förklaringar: ”Ett naturligt steg i en uppblåst bostadsmarknad”.
PR
En av Sveriges största pr-profiler, Christina Saliba, har tappat de löpande uppdragen för sina offentliga kunder. Själv säger hon att hon jobbar vidare med dem i projektform och att hon lägger sitt fokus på bolaget Hedda Care.
Reklam
I kampanjen ”Home of Crime” lyfter Storytel fram sina populäraste genrer ”crime” och ”true crime”. Med kampanjfilmen tar Storytel med publiken in i en fiktiv crime-värld befolkad av kända karaktärer från crimelitteraturen.
Nyheter
Investmentbolaget Invest in Her, som grundades av Christina Saliba och Camilla Läckberg, får en trejde delägare i Lina Hellqvist. Hon har en bakgrund inom insamlingsverksamhet och hållbarhetsarbete och har jobbat med bolaget sedan starten.
Media
Metros skribent Jack Werner uppmärksammar i sin blogg Expressens följetongs-liknande radda av nyheter baserade på Camilla Läckbergs Instragram-inlägg.
”Berättande som berör, minst sagt”, skriver han ironiskt i sin blogg.
– Det tyder på en inspirationsbrist, säger Jack Werner till Resumé.
Media
UPPDATERAD Första avsnittet av deckarförfattaren Camilla Läckbergs serie om Fjällbackamorden sågs av hela 2 062 000 tittare. Gårdagens andra avsnitt hade 1 918 000 tittare, vilket var en minskning med 144 000 tittare. Andelen låg på 50,6 procent:
– Andelen är ändå jättehög. Så det här är såklart några av julens mest sedda program, säger Tomas Lindhé, chef för program och utbudsanalys på SVT.
TV
Deckardrottningen Camilla Läckberg fick rådet att delta i Let's dance – av Christina Saliba, vd för pr-byrån Weber Shandwick.
Enligt vad Resume.se erfar förhandlade Saliba fram avtalet med TV4.
– Jag är ju redan i fulkulturträsket sedan länge, säger Läckberg till Expressen inför kvällens premiär.
Media
(UPPDATERAD) Deckardrottningen Camilla Läckberg uppges vara klar för Let's dance senare i vår.
Hon fick rådet att delta av Christina Saliba, vd för pr-byrån Weber Shandwick.
Enligt vad Resume.se erfar förhandlade Saliba fram avtalet med TV4.
PR
I våras lanserade Camilla Läckberg sin barnbok "Super-Charlie", tillsammans med tillhörande Iphone-spel och soundtrack. Nu ligger boken på topp tio-listan för barnböcker på Adlibris och Bokus och låten är en av de 50 mest nedladdade på svenska Itunes.
– Det handlade om att lansera ett helt koncept, på alla plan, säger Christina Saliba, vd på pr-byrån Weber Shandwick, till Resume.se.