Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Cannes Lions 2013 på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Cannes Lions 2013.
Reklam
”Oreo Daily Twist” av reklambyrån Draftfcb och webbyrån 360i är en av kampanjerna som återfinns på Adweeks lista över favoriter inför Cannes Lions 2013. I arbetsgruppen ingick svensken Adam Kerj, Chef Creative Officer på 360i.
Reklam
I år fick Cannes Lion 35.765 bidrag och agenturerna spenderade 162 miljoner kronor för att kunna tävla om reklamvärldens finaste pris. Webbsajten "Instead of a Lion" listar olika saker som hade kunnats köpts för pengarna istället.
Reklam
Reklamlegendaren Lee Clow tilldelas Cannes Lions hederspris Lion of St. Mark.
Han är ordförande för TBWA\Media Arts Lab och Director of Media Arts, TBWA\Worldwide.
– Lee Clow är en kreativ ikon, en inspirationskälla och ett geni på att berätta varumärkes-stories på ett konstnärligt sätt, säger Terry Savage, ordförande för Lions Festivals, i ett pressmeddelande.