Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Charlie Stjernberg på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Charlie Stjernberg.
PR
Skandaler och utspel från partierna avlöser varandra i valspurten. Vilken betydelse har de när det kommer till att avskräcka eller locka osäkra väljare? Det diskuteras i det nya avsnittet av Resumés valserie Påverkarna.
– Skandalkortet kan inte underskattas i ett sånt här val, säger krishanteraren Charlie Stjernberg, som gästar programmet.
Nyheter
Charlie Stjernberg är en erfaren konsult med gedigen erfarenhet av pr- och kommunikationsbranschen. Han firade precis sexton år på Prime där han är en del av förstafemman när det gäller krishantering. Till vardags inspirerar döttrarnas tjatter vid middagen och Twitters obskyra trådar.
PR
Efter långdragna förhandlingar och hätsk retorik går SAS piloter ut i strejk. Resumé låter fyra experter analysera parternas kommunikationsstrategi under konflikten och ledningens presskonferens: ”Sällan vi ser en företagsledare på denna nivå som är arg på gränsen till panik”, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling.
PR
Många svenska bolag har fått utstå hård kritik för deras hantering av kriget i Ukraina. Här berättar ett par av Sveriges ledande krisexperter om hur de skött sin kommunikation: ”Måste lyssna på sin omvärld”.
PR
Primes krishanterare Charlie Stjernberg är kritisk till hur Voi agerar efter helgens dödsolycka i Västerås. Branschkollegan Jeanette Fors-Andrée tycker tvärtemot att Voi agerar som en ansvarsfull aktör. ”Den tragiska olyckan sätter fingret på hur svårt det är att nå en nollvision”, säger Charlie Stjernberg till Resumé.
Resumé insikt
Bojkott efter bojkott. Annonsörer har upprepade gånger gått samman och strypt sina annonspengar, med det uttalande syftet att verka för en positiv förändring av plattformsjättarna. Nu senast gick SJ och Oatly ut med att de pausade sin annonsering på Facebook som protest mot hur plattformen hanterar hat och rasism.
Men vad betyder egentligen bojkotterna? Har de potential att få en reell inverkan eller handlar det endast om att positionera varumärket som en aktör som tar samhällsansvar?
Resumé insikt
Turbulens, skandaler och anklagelser om skadlig påverkan på demokratin. Det har varit fyra tuffa år för techjättarna, särskilt Facebook, sedan det amerikanska presidentvalet 2016. När vi tar ett samlat grepp om Facebooks försök att reparera sitt varumärke får krishanteringen kritik. Men vad spelar det för roll när plattformen bara fortsätter öka – både i annonsintäkter och användare?
Media
Bara timmar efter att Paolo Roberto gripits för sexköp gick han ut i sociala medier och TV4 och erkände sitt brott. Kriskommunikatörerna Jeanette Fors-Andreé, Charlie Stjernberg och Birger Lycken är kritiska till hanteringen.
Varumärke
Åsikterna om Folkhälsomyndighetens delar krisexperterna Charlie Stjernberg och Paul Ronge. Samtidigt säger myndighetens kommunikationschef Elisabeth Wall Bennet att det inte finns något alternativ till att basera budskapen på nulägesbilden.